1

Onderwerp: Grote taart, Veel beslag

Hallo,
Ik moet voor a.s. zaterdag een grote cake maken voor 50 personen en heb dus een grote vorm van 34 cm en nog een kleinere van 27 en nog een van 20. Nu ga ik de biscuits stuk voor stuk bakken, maar heb dus voor de vorm van 34 behoorlijk wat beslag nodig. Weet iemand hoeveel ongeveer? Ik gebruik de mix dus als iemand kan vertellen hoeveel eieren ik nodig heb dan kan ik dat berekenen.

Nu is mijn andere vraag hoe jullie zoiets aanpakken. Ik heb maar een kleine beslagkom en een gewone handmixer. Kan ik het beslag misschien in twee of drie keer maken? Ik wil natuurlijk niet dat het beslag slap wordt en dat mijn biscuit dus niet goed hoog wordt zeg maar....

Ik hoop dat jullie me iets van jullie ervaringen kunnen vertellen
of tips hebben...

Groetjes, Annet.

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

2

Re: Grote taart, Veel beslag

Staat die maat er niet tussen in de tabellen? Ik gebruik voor een vorm van 30 cm 8 eieren...

Groetjes, Linda

3

Ik gebruik voor mijn vorm van 35cm 4keer de hoeveelheid mix.

4

Ik gebruik voor mijn vorm van 35cm 4keer de hoeveelheid mix.

4 keer de hoeveelheid mix? Bedoel je soms 4 keer de hoeveelheid mix van een gewone maat (20 cm?)???

En maak je het beslag in 1 grote kom met een handmixer of komt er professioneel apparatuur bij kijken? Of kan het in delen?

:/

5

Misschien kan je de inhoud van het blik in liters meten door er water in te doen. Als je weet hoeveel liter erin gaat heb je ook het aantal eieren nl één ei per halve liter.

Als je blik "lek" is (bijvoorbeeld een springvorm) doe er dan eerst een pedaalemmerzak in. Dan loopt je water niet over het aanrecht.  :rolleyes:

Volg je hart...want dat klopt!

6

Voor 35cm gebruik ik 12 eieren en 800 gr. mix. Je kunt het beslag prima in twee delen maken hoor, dat doe ik ook altijd met de kennie. Ik weet alleen niet of je mixer het trekt om 2 keer 10 minuten lang te mixen?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Nee of de mixer het volhoudt weet ik niet... maar dat merken we snel genoeg. Kan ik er misschien 10 minuutjes tussen laten zodat de mixer even af kan koelen?

Bedankt ook Monique voor de tip! Dat is een hele goede met dat meten met water! :-)

8

In de tabellen (links) staat de hoeveelheid voor een 35 cm. vorm. Gebruik ik ook altijd, mooie hoge kapsels.

9 Laatst bewerkt door Taartendame (07-05-2010 17:36)

Hallo,

Ik heb net de taart in de oven gezet, ik zat uiteindelijk op 15 eieren.
Ik wilde hem toch wel redelijk goed vullen want de vorm is 7 cm hoog.
Hij was nu iets minder dan 2/3 gevuld. Ben benieuwd of het genoeg is.

Wat een werk, hoe doen jullie dat als er zo'n grote taart moet komen?
Als ik meer opdrachten krijg moet ik toch aan een grote machine gaan denken om al dat beslag te mixen!

:P

10

Hallo Taartendame, hoe is het gegaan met je grote taarten?
Ik zat je topic door te lezen want ik heb ook een verzoek liggen voor een taart voor 50 pers. en heb ook alleen een handmixer etc.
Ik ben benieuwd, en alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

11

ben ook wel nieuwsgierig

12

oplossing: een kennie haha.
op de forum staat een link naar een site waar je hem voor 99euro kunt kopen(zolang de voorraad strekt).
ik heb hem nu en ik vind hem geniaal! mooie rode kleur ook.
ik doe het beslag trouwens gewoon in 2 of keer.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

13

Je kunt voor grote hoeveelheden beslag ook een afwasteiltje kopen dat je alleen voor datgene gebruikt, hoef je maar 1x te mixen.

Groetjes Ymie

14

Tari schreef:

oplossing: een kennie haha.
op de forum staat een link naar een site waar je hem voor 99euro kunt kopen(zolang de voorraad strekt).
ik heb hem nu en ik vind hem geniaal! mooie rode kleur ook.
ik doe het beslag trouwens gewoon in 2 of keer.

succes

Tja daar hebben we nu eenmaal niet allemaal de financiën voor he... eerst maar eens zorgen dat ik weer een wasmachine heb, want die is van de week stuk gegaan...  :s

Maar die tip van dat teiltje is wel slim ja!  Bedankt!  :thumb:

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

15

Zoals hierboven al vermeld is met water meten en dan als je het wat hoger wilt gewoon de hoeveelheid van 1 ei meer nemen. :D

16

tja voor grote opdrachten is een kennie ofiets wel handig.

Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld van marktplaats 2 mixers met kom halen. Dan kan je ze tegenlijkt aanzetten en ben je met 10 minuten ook klaar. Hoeft helemaal niet duur te zijn.

17

Hi,

Ik had een zelfde soort vraag over 30 cm vorm.
Zijn ook vele tips op binnen gekomen.
Mocht je interesse hebben, dit is het onderwerp van de topic:
Recept BB 30 cm

Have a Nice day!

18

Machanda schreef:

Hi,

Ik had een zelfde soort vraag over 30 cm vorm.
Zijn ook vele tips op binnen gekomen.
Mocht je interesse hebben, dit is het onderwerp van de topic:
Recept BB 30 cm

Hallo Machanda, heb net je topic doorgelezen, die was ik dus niet tegengekomen bij mijn zoektocht... maar er staan inderdaad erg interessante en nuttige tips bij!
Bedankt!  :thumb:

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

19

Graag gedaan, succes ermee!

Have a Nice day!