1

Onderwerp: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

Binnenkort mag ik weer een bruidstaart maken. JIPPIE!!!

Het leek mij erg leuk om de bolletjes van Lonnes te maken in plaats van de traditionele bruidstaart.
Het a.s bruidspaar vindt t een leuk idee, allemmaal kleine gebakjes.

Dus een vraag aan alle medebaksters onder ons (Lonnes, Wendy, Marianne en alle anderen. Ik weet niet al jullie namen uit mijn hoofd, sorry :-( )

Gaat het vullen en doorsnijden van de bollen makkelijk? en is het goed te doen?
Ik was van plan om de 'gewone' vulling te maken. De HEERLIJKE botercreme mix v.d. webshop met jam.
Zodat ik ze ook kan invriezen.

Gebruiken jullie bescuit of cake? (mijn voorkeur gaat uit naar bescuit)

En is de doorsnee ( 7 cm. dacht ik) van de bollen van de how to van Lonnes goed voor 1 persoon, dus een 1 persoonsgebakje?

Verder zijn alle andere tips/trucs enz. VAN HARTE welkom.

Ga morgen naar de Sligro voor de silicone bakvorm, anders bestel ik ze bij trenddecor. Zag dat ze daar ook zijn.

groetjes | Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

Kan je alleen maar vertellen dat ze erg klein zijn en inderdaad voor maar 1 persoon. Heb ze zelf gewoon met cake-mix gemaakt en niet gevuld

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

ik heb zojuist de kleine rvs bollen gebruikt van bij IKEA. als je die niet te vol doet heb je de juiste maat voor 1 persoon. door de bakspray laten ze ook erg gemakkelijk los.
en deze keer heb ik eens cake gebruikt en da's toch altijd iets prettiger om werken, omdat het steviger is, maar natuurlijk vult het de maag wel sneller, dus na een hele bruidsmaaltijd zou biscuit me iets beter smaken denk ik. veel succes ermee!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

je kan ook biscuit maken en op het einde een beetje gesmolten boter toevoegen, dan heb je de luchtigheid van biscuit en toch een beetje de vastheid van cake :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

Heey Dat is ook een goede tip, kathleen! Ik denk dat je de hoeveelheid boter een beetje op 'gevoel' doet?

En Catherine, wat is de hoeveelheid die je heb gebruikt voor de ikea bollen? En hoeveel bollen kan je daarmee vullen??

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

mac:) schreef:

Dus een vraag aan alle medebaksters onder ons (Lonnes, Wendy, Marianne en alle anderen. Ik weet niet al jullie namen uit mijn hoofd, sorry :-( )

Dat lukt ook niet meer ;)
Leuk dat je weer aan de bak mag!!

Net als Bien vul ik de kleine bolletjes ook niet en die doe ik van cake (mix of recept van Nigella), een klein laagje is voor een bruiloft wel luxe, dat snijden zal niet moelijk zijn.

Bolletjes van Ikea vul ik wel, maar die bak ik als 2 persoons taartjes en dan van biscuit. Ergens heeft Naära een keer gepost hoeveel er in gaat dus hoeveel biscuitmix je zou moeten gebruiken; ik geloof iets van 350 ml, dus dan is het een kwestie van uitrekenen ;)

Voor hoeveel personen ga je bakken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

Het gaat om 100 stuks. Ik las net bij Wendy dat ze 'm  had gevuld en gebakken met bescuit. Ben alleen erg benieuwd naar haar ervaring ermee en of het vullen/bekleden makkelijk is.

Gebak is vor begin van het feestavond.

Heey Maianne had jij ook niet van die vlinders (ponsplaatjes) met gaatjes erin? Waar had jij die vandaan???

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

8

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

Uit mijn moeder d'r kaarten-maak-doos ;) Geen idee dus. Ik zal het aan haar vragen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Re: lonnes bolletjes als altern. voor bruidstaart

De bolletjes zijn als je ze bakt met biscuit ook gewoon

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes