1

Onderwerp: tijd voor taart??

hoi lady's

ik vroeg me af. hoe lang doen jullie gemiddeld over een taartje maken?

was effe nieuwsgierig. dacht gister namelijk doe ik effe ma dat viel behoorlijk tegen  :) ik ben zowat de hele dag bezig geweest en t was dat ik visite kreeg, anders had ik nog langer zitten prutsen want hij was nog niet helemaal naar me zin
en op cake boss hoorde ik dat buddy 3 uur over de taart deed die hij aan het maken was.

groetjes Wendy

Re: tijd voor taart??

hahah ja dat klopt wel zo ongeveer tenminste bij mij
ik dacht ook altijd dat doe ik wel ff vlug
maar hoe meer ervaring je krijgt deste sneller gaat het vullen en afsmeren
maar dan ga je weer meer tijd besteden aan het decoreren hahahaha

3

t is ook zo lekker verslavend hahaha

maar gister wel me eerste opdracht binnen gesleept dus veel taarten bakken en veel mensen laten proeven en zien... hahaha

groetjes Wendy

ik doe nooit 3 uur over een taart!! ik zit tussen de 6 en ehm 12 uur? met uitschieters van nog wel meer uurtjes.... :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Met een stapeltaart ben ik toch echt wel 6-8 uur kwijt, met bakken/vullen/afsmeren/bekleden/decoreren. Maar goed ben ook niet de snelste  :lol:

'I love it when a cake comes together'

6

Ik doe ook de hele dag over een taart en dan reken ik de voorbereidingen die soms een paar dagen eerder gemaakt worden voor versieringen niet eens mee , ik maak niet veel taarten dus dat scheelt natuurlijk ook denk ik
enne buddy van Cake Boss heeft een hele familie aan personeel , als wij dat hadden zouden we er mischien ook maar 3 uur over doen

7

Als ik de bak/koel tijd niet reken maak ik een taart met icing of frosting met simple gespoten rozen in +/- 30 min... maar ja dat komt door veel oefenen ;) 
Voor een marsepein taart ben ik makkelijk 3+ uur bezig alleen om decoraties te maken.. de vullen smeren en bekleden gaat na een tijdje heel snel.  En soms heb je van de taarten waar je al 4 uur bezig ben met alleen een rot puzzelplaatje (mij chihuahua)

8

Hmmmm, ben ik zo sloom, doe er met bakken, vullen en bekleden vaak wel 1,5 dag over, omgerekend in uren zo'n 10 uur.

Groetjes,
Michelle

Michelle73 schreef:

Hmmmm, ben ik zo sloom, doe er met bakken, vullen en bekleden vaak wel 1,5 dag over, omgerekend in uren zo'n 10 uur.

dat is het bij mij ook meestal hoor. heb vanmiddag 3 beestjes geboetseerd, ben ik ook denk ik 2,5 uur mee bezig geweest, al het andere moet nog gebeuren.... :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10 Laatst bewerkt door Adrienne (14-05-2010 18:25)

Ik dacht ook toen ik net bezig was dat het mettertijd wel sneller zou gaan, maar het tegenovergestelde is waar: kon het eerst nog wel eens van begin tot eind in een uurtje of 4, nu zit ik op minimaal 6 uur per taart

Maar ik moet er ook bijzeggen dat ik over het algemeen geen benul heb hoeveel tijd er per taart in gaat zitten :think: Ik verdeel het over een aantal dagen en ben gewoon lekker bezig: kijk zelden erbij op de klok! :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

nou heb vandaag het logo gemaakt voor Oetsie&So (zie parade)

en ben om 9.00 begonnen tot 15.30.. pfff ik ben benieuwd hoe ze hem vinden morgen

groetjes Wendy

12

Ik werk ook zo een uurtje of 10 aan een taart  :s

Misschien heb ik hierdoor een chronisch slaaptekort haha...

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

13

FunLovin schreef:

Ik kreeg al te horen van mijn zusje dat ik beter moest gaan leren plannen omdat ik anders nooit meer slaap!

Maar ik moet overdag werken, dus kan alleen maar 's avonds als de kinderen naar bed zijn eraan werken en vrijdag(m'n vrije dag) en het weekend.
En ik wilde ook nog een abonnement gaan nemen op de sportschool(krijg bedrijfskorting, jeeeh!), en toen kreeg ik commentaar dat ik dan helemaal nooit meer stil zit, nou moe!

Groetjes,
Michelle

14

Michelle73 schreef:
FunLovin schreef:

Ik kreeg al te horen van mijn zusje dat ik beter moest gaan leren plannen omdat ik anders nooit meer slaap!

Maar ik moet overdag werken, dus kan alleen maar 's avonds als de kinderen naar bed zijn eraan werken en vrijdag(m'n vrije dag) en het weekend.
En ik wilde ook nog een abonnement gaan nemen op de sportschool(krijg bedrijfskorting, jeeeh!), en toen kreeg ik commentaar dat ik dan helemaal nooit meer stil zit, nou moe!

:think: zou het niet handig zijn als er een paar uurtjes meer zaten in een dag dan kunnen we taart maken, sporten en komen we ook nog aan slapen toe :+   :think: Dan moeten de kinderen wel die extra uurtjes slapen....gaat dat wel lukken :nooo

Groetjes Esther
Hmm wanneer de volgende taart?!?!

15 Laatst bewerkt door e.b.m. (16-05-2010 09:15)

De tijd die ik nodig heb om te taarten is nog altijd een frustratie voor me. Ik wil het zo graag sneller kunnen, maar ja, ik kies eigenlijk ook nooit voor eenvoudige ontwerpen, ik moet zonodig altijd weer iets nieuws proberen en van gemakvullingen heb ik ook nog nooit gehoord. Eigen schuld dikke bult dus :lol:. Maar ik ben blij te lezen, dat anderen daar net zoveel tijd aan kwijt zijn. Het ligt dus niet aan mij. Toch verwonder ik mij regelmatig over sommigen hier op het forum die grote hoeveelheden in de week verwerken. Maar ja, dan werk je natuurlijk wel anders, meer in grotere hoeveelheden bij het voorbereiden. Maar pfoeh, ik zou helemaal gesloopt zijn. Maar tot laat in de nacht werken, doe ik niet, hoor! Alhoewel.......zou wel een idee zijn. Kan je wel lekker doorwerken, natuurlijk. ................  :think: Naaaaaaah, toch maar niet doen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"