1 Laatst bewerkt door eiland (05-05-2010 00:30)

Onderwerp: Doorschijnende marsepein

Binnenkort ga ik voor iemand een witte taart maken.

Normaal gesproken als mijn taarten niet helemaal strak zijn kan ik dat nog wel aardig camoufleren met versiersels, maar deze taart blijft aan de zijkanten leeg op een paar pareltjes na..

Nou heb ik bij lichte kleuren bekleding altijd dat je de lagen er door ziet, er is natuurlijk namelijk veel kleurverschil tussen de biscuit en de vulling.

De witte taart gaat met slagroom gevuld worden, dus tja veel kleurverschil..

Normaal rol ik de laag bekleding uit tot ongeveer 2 mm, dus ik denk dat ik die nu maar iets van 3 of 4 mm moet gaan laten..

Ook zat ik te denken om de taart dikker af te smeren, maar of hij daar ook lekkerder van word?

En mischien moet ik de gevulde taart helemaal rondom het buitenste randje van de biscuit af snijden zodat je op de lichtere binnenkant van de biscuit komt? En hem dan daarna afsmeren?

Wat vinden jullie?

Re: Doorschijnende marsepein

ik zou alleen dikker uitrollen en verder geen aanpassingen doen.

:)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

En denk je dat de marsepein dan niet meer doorschijnend is?

Hoe dik kan ik hem het beste laten dan?

4

ik zou toch wel ietsje dikker afsmeren, zodat je toch zo weinig mogelijk biscuit ziet.

Alles goed???? nee 3 fout

5

ik had altijd het zelfde probleem maar heb hem nu dikker afgesmeerd en de zijkanten wat afgesneden (was ook niet recht) en heb dikker uitgerolt maar heb het met fondant gedaan.
en weet helaas zondag pas of hij nog steeds lekker is .

Ingrid
make cupcakes not war

6

Ik zou zeker niet de buitenste rand van je kapsel wegsnijden

Zoals je weet is de binnenkant zeer luchtig en haal je met het wegsnijden van de buitenkant de stevigeheid van je kapsel weg..

Dit zou ik echt alleen doen als je een 3D taart met cake maakt..

Dikker afsmeren.. zo dik dat de taart na het afsmeren echt goed wit is aan de buitenkant incl de randjes, zorg met het stapelen van de lagen dat ze echt perfect boven op elkaar liggen en maar met dunne lagen vullen is mijn devies! Dan hoeft er echt niet een dikke laag omheen eer hij helemaal wit is van de botercreme..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Nou lijkt het mij dat als je marsepein doorzichtig is dat je te dun uitrolt?
Als je goed afsmeert is je taart sowieso al witter en als je niet te dun uitrolt zie je geen bobbels en schijnt het ook niet door...

Groetjes Melanie