1

Onderwerp: Mijn eerste baksel

Zo hij staat in de oven hoor mijn eerste biscuit bolletje, ben heel benieuwd na een dikke week de site door speuren werd het tijd. Heb de ingrediënten allemaal gehaald en dan bof ik weer dat ik in Duitsland zit jongens een walhalla voor bakkers.

Heb trouwens nog wel een vraagje wat ik nog niet tegen ben gekomen.
Welke maat ei nemen jullie, rare vraag misschien maar wij hebben eitjes van eigen kip en die zijn niet enorm. We hebben Brahma kippen.

Ik heb nu voor de zekerheid maar inplaats 1 ei twee genomen.

in afwachting op het resultaat..............

Lekker doorbakken dan word ik steeds beter!

2

Re: Mijn eerste baksel

ik gebruik ei maat M :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

mmm dan was 1 ei denk ik wel goed gegaan.

Hij komt trouwens maar weinig omhoog, valt me tegen.
Ik heb beslag van 1 ei gemaakt want het bolletje past een halve liter water in. Denk dat ik straks nog een probeer en dan met beslag van 2 eieren.

Kunnen we deze straks lekker proeven.
Zoals mijn schoonvader altijd zei: je moet bakker worden kun je opeten wat mislukt.

4

hij veert wel mooi!

5

Hij smaakt heerlijk maar niet genoeg omhoog gekomen.
Nu zit de tweede poging in de oven.
beslag van 3 eieren en de eieren toch even voor het mixen in warm water krijg je een mooier beslag van, en natuurlijk nu te veel.
Maar heb een mini blikje en daar het restje in gedaan kan mijn dochtertje vanavond haar eigen taartje versieren.
Heb er vertrouwen in dat het nu wel goed gaat.

de cake was heel erg geel trouwens maar ja dat krijg je van ei van eigen broedsel.

6

Yes  :D

Helemaal gelukt. Laat hem nu afkoelen in de oven en ik weet het beter morgen decoreren maar wil dat toch heel graag vanavond doen.

7

waar shop jij in duitsland en scheelt het veel in prijzen dan. Wat kost daar bv 1kg fondant?

8

hihi zo ver ben ik nog niet dat ik dat heb gevonden.

De betere grote supermarkten  hier hebben een enorm assortiment aan bakprodukten. Ik heb een pakje marsepein 57% amandelen 200 gram voor 99 cent, weet nog niet hoe hij rolt maar heb al wel roosjes ervan gemaakt ( en poppetje)

Dan koop je hier bij de Aldi poedersuiker in pakken voor 35 cent
smeltchocolade voor 99 cent en ga maar door.
Zelfs de botercreme staat hier in pak zo in de winkel
De Duitsers gebruiken in veel van hun baksels botercreme.
Denk aan bienenstich en donauwelle.

Ik wil eerdaags even naar Marktkauf die hebben een enorm assortiment zal een kijken of daar ook fondant te krijgen is.

9

Nou daar is ie dan mijn eerste baksel, pfffff respect voor jullie, ik vond het best nog moeilijk hoor. Spuiten was erg moeilijk vooral met chocolade, krijg je klontjes voor je tuitje dan kun je niet meer verder dat ga ik nog eens goed oefenen op papier met glazuur.

De vulling was super lekker mokka crème maar dan gemaakt van botercreme die met de souzie room er in.

En hij is een ietsje scheef geworden heb het dekseltje verkeerd terug geplaatst.

Maar niet geheel ontevreden voor een eerste keer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MTUXUQTU.jpg