1

Onderwerp: slagroom en fruit

ik weet dat jullie hier misschien niet zo veel ervaring mee hebben, maar hier in Belgie blijft het nog altijd de klassieke combinatie: fruit en slagroom.

Ik moet dus 1 maken voor zaterdagochtend.
Ik ga de biscuit vullen met slagroom en verse fruitsla (dat zal wel lukken voor de vrijdagavond zeker?) en dan moet de biscuit ook nog afgesmeerd worden met slagroom.

Ik veronderstel dus dat ik het gevulde fruit v

2

Re: slagroom en fruit

als je fruit uit blik neemt, dan hoef je geen gelei op te doen, maar bij vers gesneden fruit wel anders wordt het bruin.

meestal word er bij slagroomtaarten zoals van de bakkerij gewoon blikfruit genomen, en trouwens gesneden kiwi wordt neit bruin en aarbeien ook niet, maar meer de banaan enzo of appel. dus je hoeft niet bang te zijn dat het brui gaan worden.

3

Re: slagroom en fruit

hallo ouafae,

bedankt voor de tip!

Maar eigenlijk wou ik weten of het fruit niet aou afgeven op de slagroom. Dus dat de slagroom rode vlekken zou krijgen en 'uitlopen' door het vocht van het fruit.

4

Re: slagroom en fruit

bij mijn slagroomtaarten gebeurd dat niet, heb vorig keer een slagroomgebak gemaakt me aardbeien en is prima gebleven

5

Re: slagroom en fruit

Maar het is wel een idee om de taart vantevoren te vullen en pas op de dag zelf af te maken. Want een nacht erover daar wordt het niet bepaald lekkerder van.
Als je hem 's ochtends maakt voor die middag dan is dat geen enkel probleem maar de nacht over doe ik persoonlijk NOOIT!!!!!!! En ik maak regelmatig (heel on-nederlands!) slagroomtaarten. Het is zelfs zo erg dat ik iemand die de taart 's morgens om 7.oo uur nodig had, op weg naar z'n werk, aanbood hem die ochtend op te maken. Ik dacht nog laat m'n bed het maar niet horen :s . Mara de avond ervoor afleveren... nee.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Re: slagroom en fruit

Volgens mij wordt het verse fruit vaak gerangschikt middenop de taart (op het biscuit, maar zo dat je die niet meer ziet) en dan overgoten met gelei. Met daarom heen een ruime rand gespoten slagroom....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Re: slagroom en fruit

Ok, bedankt voor de tips!

Carin, ik ga het doen zoals jij: ik ga hem vanavond vullen en besmeren en het verse fruit er pas morgenvroeg opdoen.

8

Re: slagroom en fruit

ik decoreer mijn taarten eook een paar uurjtes voordat ie geserveerd wordt dus geen nacht van te voren!

9

Re: slagroom en fruit

de gelei gaat er ook overheen zodat het fruit niet gaat uitdrogen, als je hem decoreert vlak voordat je het gaat serveren (paar uur ervoor) dan hoeft dit ook niet.
als je hem langer als een dag ofzo laat staan zou ik er wel gelei (taartina van oetker) overheen doen