1

Onderwerp: Hart snijden?

Hallo,

Werd me zojuist gevraagd om voor moederdag 2 hartvormige taarten te maken. Heel leuk, maar ik heb geen hartvormige bakvorm. Omdat ik het eigenlijk een beetje truttig vind wil ik er liever ook geen aanschaffen. Bovendien heb ik net weer een huge bestelling binnen, dus weer zonde van verzendkosten.

Heeft iemand ooit een kapsel in hartvorm gesneden? En zoja, wel formaat en vorm kapsel (vierkant of rond) is het beste voor 8 personen? Of wordt het toch een bakvorm aanschaffen?

Hoor het graag!

2

Re: Hart snijden?

Een vierkant en dan aan 2 van de zijkanten een halve ronde?

3

In dit topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 44&p=2 iets naar onderen legt witje75 uit hoe ze dat heeft gedaan...........

valy, ik heb een hartvorm 15cm, is weliswaar voor 6 a 7 personen, maar je mag hem lenen als je wilt.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ik zou ook een vierkante nemen en dan het hart er uit snijden. je kunt dan natuurlijk 1 hoek nemen als punt van het hart.
bedenk wel dat het als je het gaat snijden beter is als je een cake, chocoladecake, vanilla pound cake enz gebruikt.
anders brokkelt hij te veel.

Enthousiaste groet, Maxime

6

tipsytaartje schreef:

valy, ik heb een hartvorm 15cm, is weliswaar voor 6 a 7 personen, maar je mag hem lenen als je wilt.

Ze moeten echt minimaal voor 8 personen zijn..toch bedankt voor het aanbod!

Wordt wel een gedoe zo te lezen, om die kapsels te snijden..halve rondjes gaat ook niet lukken want heb niet zo'n kleine ronde vorm. Dat wordt dus toch bestellen denk ik..is ook net zo makkelijk natuurlijk. Kan ik mn vriend volgende week ook nog verrassen met een truttig taartje  :)