1

Onderwerp: krimpt zandkoekjes deeg?

Ik ben dus druk bezig op de voorbereidingen voor mijn dochter haar verjaardag maar nu heb ik een koekjesvorm gekocht die groter bleek dan gedacht. Nu vraag ik mij af of zandkoekjes deeg enigzins krimpt in de oven anders hebben we een probleem.

2

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

Ehm.... bij mij worden m'n zandkoekjes juist wat groter in de oven (rijzen).
Sorry dat ik je niet gerust kan stellen.... Misschien iemand anders?

3

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

hoi eva, bedankt voor het antwoord, dan maar bijsnijden denk ik...

4

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

zanddeeg zet inderdaad uit, als je wenst dat het de vorm heel goed houdt dan kan je best het recept van Peggy Porschen gebruiken.  Zandkoekjes zijn ook niet ideaal om met glazuur te versieren, na een paar dagen hebben ze de neiging om wak, slap te worden ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

Dan zal ik dat recept van PP maar weer gebruiken. Hahahahaha, ik ben er zelf niet zo een fan van omdat ik vind dat de koekjes met dat recept na het afkoelen zo keihard worden. Maar je hebt wel gelijk, als je met glazuur wilt werken is dat misschien beter.

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

Ik vond die PP koekjes ook zo hard en heb vorige week de No Fail Sugar Cookies van Saskia(Dutchdecorator) gemaakt,het recept staat op haar site,die bleven lekker na het bakken,zelfs mijn dochter viel het op dat ze wat zachter waren dan anders!!!Ze bleven ook gewoon hun vorm houden na het bakken.
Het proberen waard!
groetjes Darlene

7

Re: krimpt zandkoekjes deeg?

Hoi Darlene,

Heb het recept uitgeprint, ga het van het weekend proberen. Bedankt voor de tip !