1

Onderwerp: mijn eerste cc, duidelijk cursus nodig.

Nou volle moed begonnen gister met het maken van cupcakes. Liep gelijk al tegen het struikelblok op dat ik dus wel cups had maar dus eigenlijk niet een tray om ze in te zetten tijdens het bakken, dus je raad het alle vormen behalve een mooie ronde cc.

Toen begon het decoreren, ik had 2 soorten icing (volgens mij is het royal icing) een pot wit en een tube zwart. Mijn bedoeling was om Chanel cc's te maken. Nou dat viel dus tegen...

Ja ben een kei in iets verzinnen en dan denken dat kan ik vast ook.
Conclusie van het verhaal die cursus die ik wilde gaan doen moet er dus eerder komen.

Maar we geven niet op.....  :)

Re: mijn eerste cc, duidelijk cursus nodig.

Heb je geen foto????

Ben toch benieuwd naar het resultaat  :Y
Maar ik denk dat als je een cc bakvorm hebt het veel beter gaan zal,maar een workshop volgen daar word je nooit dommer van ;)

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

4

Klein & Fijn is voor het showen van je baksels; ben je de foto vergeten en komt die nog?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Hoi Roxy,

Was het de bedoeling om je baksels te laten zien? Zo ja, dan moet je even een foto bij je berichtje plaatsen. Zo nee, dan hoort je verhaaltje óf in de Babbel (als je gewoon gezellig iets wil vertellen) óf in de vragenrubrieken als je een specifieke vraag hebt. We (de moderators) verplaatsen berichtjes die verkeerd staan altijd even, maar ik laat deze nu maar even staan voor het geval je een foto wilde bijplaatsen :)

Groeten, Jozien.

edit: Marianne was een stuk sneller, heb je twee reacties ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ja kreeg ze dus niet van mijn blackberry af, maar het is gelukt. Dit zijn ze dus.. Het was dus mijn eerste keer.  :o

http://i11.photobucket.com/albums/a159/roxanaslife/FABulous%20cakes/IMG00052-20100425-1450.jpg

De roze cc ziet er misschien wat raar uit qua stuctuur ik had de icing wat verdunt. Het roze is een spray.

http://i11.photobucket.com/albums/a159/roxanaslife/FABulous%20cakes/IMG00055-20100425-1451.jpg

http://i11.photobucket.com/albums/a159/roxanaslife/FABulous%20cakes/IMG00050-20100425-1449.jpg

Mijn valkuilen o.a het leren doseren tijdens schrijven en strepen trekken, icing uitsmeren en voortaan bakken in een vorm.

7

Nou voor de eerste keer zijn ze heel leuk hoor  :Y
En je hebt echt geen cursus nodig, gewoon veel oefenen!!  ;)

8

ja ik moet gewoon gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het gevoel onder de knie krijgen en de combinatie van niet te hard knijpen, niet te snel trekken en beginnen en eindigen zonder dat er een rondje komt.

9

Ze zijn leuk hoor!

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

10

ze zijn echt leuk hoor ;)
ik bak mijn cc in een metalen vorm (met daarin natuurlijk wel die papieren bakjes) en als ze de oven uit zijn leg ik er meteen een zware plank op waardoor ze plat worden. en dan zo aflaten koelen.
en als je ze mooi strak wilt hebben zou je er voor kunnen kiezen om met fondant of marsepein (of een combi) rondjes (schildjes) uit te drukken met een glas en die iets hard laten worden en er dan met de glazuur/jam/bc enz er op lijmen.
en dan kun je dus ook al een tekeningetje er op maken terwijl je het iets laat drogen.

succes! maar geloof me: als je het nu een paar keer doet gaat het super snel. van foutjes leer je immers

^^

Enthousiaste groet, Maxime