1

Onderwerp: petit fours hoe?

hoe maak je petit fours? de biscuit bedoel ik dus.

2

Re: petit fours hoe?

het biscuit bak je net als andere biscuits, ik heb zelf een vierkant blik 30-30cm en dan snij je een dun randje aan de zijkanten weg. en je houd dan een mooie maat petit-fourtjes over.

ik weet niet of je dit bedoelt??

3

Basis recept voor cake, uit het boek van Peggy Porschen Hoe versier ik een koekje.

Verwarm de oven voor op 200 gr.
voor een bakplaat van 30x40 cm.
400 gr.zachte boter , 400 gr.suiker, 8 middelgrote eieren, op kamer temperatuur, 400 gr zelfrijzend bakmeel,

Boter en suiker in kom klop tot een licht en luchtig mengsel.
Klop de eieren in een andere kom los en giet ze in een dun straaltje bij het botermengsel terwijl de machine op halfvolle snelheid draait.Voeg wat bloem toe als het mengsel begint te schiften.
Voeg vervolgens de bloem toe en laat de keukenmachine of mixer op lage snelheid draaien.

Vet de bakplaat in met wat plantaardige olie.
Bekleed de bodem en de de randen met een opmaat geknipt stukbakpapier voor het geval het beslag wat hoger rijst dan de vorm.
Zorg dat het papier iets boven de rand uisteek, en dat het in de hoeken aansluit.
Schep het beslag in de vorm en strijk de bovenkant met een paletmes glad.
Zet de vorm 25 minuten in de voorverwarmde oven het gebak is gaar als de punt van een mes dat je er in het middden erin steekt schoon uitkomt.

Breng de suikersiroop en botercreme altijd een dag tevoren op smaak,zodat de smaken een hele nacht tijd hebben om zich te ontwikkelen.Het is belangrijk dat de cake goed wordt gedrenkt met suikersiroop,omdat hij dan zacht blijft en extra smaak krijgt.

groetjes van Ann

Bedankt. Adelien.

Ja dat bedoel ik, maar dan moet je natuurlijk ook bekleden of eerst stukjes snijden en dan bekleden of andersom???

5

Hier links onder de FAQ kan je alle informatie vinden:

De link:
http://www.deleukstetaarten.nl/howto/23/Petit+fourtjes/

;)

6

Heb even ook alle informatie opgeslagen.
Dank u wel dames