1

Onderwerp: hoeveelheid marsepein??

Hoeveel zou ik nodig hebben voor een barbietaart aan marsepein

grote tulband 24 cm en kleine erop van 16 cm

2

Re: hoeveelheid marsepein??

Felicitaartjes.nl, kijken bij schema's ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Re: hoeveelheid marsepein??

heb ik al gekeken hoe kanik daar de maat vinden als het gaat om 2 maten.

4

Re: hoeveelheid marsepein??

Beetje optellen.

Het maakt op zich niet zo veel uit natuurlijk. De marsepein die je overhoudt bewaar je gewoon tot een volgende taart. Ik heb met 1 kilo marsepein al 4 taartjes bekleed en heb nog steeds wat over.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Re: hoeveelheid marsepein??

zo echt dat zijn dan kleine taartjes of niet of ik rol mijn marsepein niet zo dun uit!

maar ik denk dat ik maar 6 a 700 gram reken aan een barbie taaart
bedankt voor je antwoord

6

Re: hoeveelheid marsepein??

2 taarten van 24 cm, 1 cakevorm en 1 minitaartje. En dan nog wat letters en roosjes. Heb er nog een klein bolletje van liggen.
Rol niet superdun uit, ben gewoon erg economisch denk ik.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7

Re: hoeveelheid marsepein??

ouafae schreef:

zo echt dat zijn dan kleine taartjes of niet of ik rol mijn marsepein niet zo dun uit!

maar ik denk dat ik maar 6 a 700 gram reken aan een barbie taaart
bedankt voor je antwoord

Ik gebruik zo'n 600 gram voor een tulband barbie (grote met kleintje er bovenop), is ongeveer hetzelfde als de wondermold.

De marsepein rol ik uit (volgens mij bijna iedereen hoor!) tot ongeveer 2 (a 3)mm.

En ik zou niet teveel vragen voor een eerste bestelling (bedoel ik niet rot hoor!), ik vraag momenteel ook geen 100 euro voor 50 personen. Mensen verwachten voor zoveel geld ook wel heel veel, maar goed als je het al gezegd hebt! :-)

Sukses met je bestelling!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: hoeveelheid marsepein??

ik heb zoveel gevraagd omdat het om 3 taarten gaat in totaal, dat vind ik best veel

ik krgij eerst 50 euro betaald, stel dat hij toch niet goed lukt dan kan ik nog wat van de prijs halen

nu maar duimen dat ie goed lukt!

9

Re: hoeveelheid marsepein??

Naära schreef:

2 taarten van 24 cm, 1 cakevorm en 1 minitaartje. En dan nog wat letters en roosjes. Heb er nog een klein bolletje van liggen.
Rol niet superdun uit, ben gewoon erg economisch denk ik.

wel slim hiihi ben te bang dat de marsepein scheurt vandaar dat ikhem niet zo dun uitrol

10

Re: hoeveelheid marsepein??

Lara M. schreef:

ik vraag momenteel ook geen 100 euro voor 50 personen.

Ik ook niet. Enige waar ik wel zo veel voor zal vragen is de bruidstaart die ik volgend jaar maart mag maken. Wordt voor 40 personen maar bestaat dan uit 4 taarten op een standaard (die dus ook nog gekocht moet worden). Standaard is al 40 euro dus dat mag best in de prijs verwerkt zitten. Zal dan uiteindelijk 100-125 euro worden denk ik.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

11

Re: hoeveelheid marsepein??

hihi ben ik nou zo duur????????? voel me nu wel schuldig hoor!

12

Re: hoeveelheid marsepein??

Of ik ben gewoon erg goedkoop ;)
Ik wil gewoon m'n ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

13

Re: hoeveelheid marsepein??

hihihi dat geloof ik best, had laatst iemand gesproken die een barbietaart bij de bakker heeft besteld voor 69 euro !

ik wil mijn ingredieten ook uit hebben maar ook wat voor mijzelf en mijn energie. en mijn tijd!! vooral omdat ik een klein kindje heb! heb 2 euro pp gerekend

14

Re: hoeveelheid marsepein??

Tja, zo rekent iedereen anders. :)

Ik heb heel weinig energie (erg slechte gesteldheid/gezondheid) maar wel genoeg tijd, zelfs met dat peutertje dat hier rondloopt. Voor mij is het een soort ontspanning (ehum, alhoewel ik na elke taart migraine heb omdat ik dan te druk bezig ben geweest, haha). Lichamelijk wordt ik er even slechter van maar geestelijk is het een heerlijke oppepper! :)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

15

Re: hoeveelheid marsepein??

das toch ook goed, geld is niet alles. ik raak er juist van uitgeput omdat ik het gwoon eng vind of ben er steeds erg mee bezig, weet niet echt hoe het komt! misschein is het allemaal nieuw voor mij dat bestellingen gedoe!
maar ik vertrouw erop dat het goed komt met de taart!

migrane heb ik nu wel op dit moment en spanningen inmijn nek hiihihi

16

Re: hoeveelheid marsepein??

Hier is elk taartje ook een uitputtingsslag. Heb ME, zware migraine, een nek die altijd in de weg zit (slechte spieren en daarbovenop nog 2 whiplashes). Alles is eigenlijk al te veel voor me. Maarja, als het leuk is heb ik het er wel voor over. Kan helaas al veel te weinig leuke dingen doen.
Als ik een opdracht krijg kan je donderop zeggen dat ik meteen ziek ben. Maak me veel te druk, m'n hoofd loopt dan over met vanalles en nogwat. Haha, hopenlijk is dat de nieuwigheid en wordt dat minder als ik meer taarten heb gemaakt. Maar mezelf kennende (perfectionist) zal ik me wel lekker druk blijven maken.
Maar als een taartje na veel pijn en moeite staat te blinken op m'n aanrecht geeft dat wel een heerlijk gevoel! Dan maar weer een extra lading medicijnen en een strijk of was die nog wat langer moet blijven liggen, de voldoening en trots die ik dan voel is het dat best waard. Denk dat iedereen dat wel heeft hier. :)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

17

Re: hoeveelheid marsepein??

ouafae schreef:

hihihi dat geloof ik best, had laatst iemand gesproken die een barbietaart bij de bakker heeft besteld voor 69 euro !

Wow dat meen je niet??? 69 euro!!! Ik wist trouwens niet dat er bakkers zijn die barbietaarten maken. Ik snap ook wel waarom hoor ;) . Dat wij nou zo gek zijn om dat te doen, wij vinden het leuk! Een bakker zit echt niet op een barbietaart te wachten. Volgens mij vragen ze zoveel omdat ze hopen dat de klant nee zegt...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

18

Re: hoeveelheid marsepein??

Naära schreef:

Hier is elk taartje ook een uitputtingsslag. Heb ME, zware migraine, een nek die altijd in de weg zit (slechte spieren en daarbovenop nog 2 whiplashes). Alles is eigenlijk al te veel voor me. Maarja, als het leuk is heb ik het er wel voor over. Kan helaas al veel te weinig leuke dingen doen.
Als ik een opdracht krijg kan je donderop zeggen dat ik meteen ziek ben. Maak me veel te druk, m'n hoofd loopt dan over met vanalles en nogwat. Haha, hopenlijk is dat de nieuwigheid en wordt dat minder als ik meer taarten heb gemaakt. Maar mezelf kennende (perfectionist) zal ik me wel lekker druk blijven maken.
Maar als een taartje na veel pijn en moeite staat te blinken op m'n aanrecht geeft dat wel een heerlijk gevoel! Dan maar weer een extra lading medicijnen en een strijk of was die nog wat langer moet blijven liggen, de voldoening en trots die ik dan voel is het dat best waard. Denk dat iedereen dat wel heeft hier. :)

inderdaad zo ben ik precies ook, veel te druk in mijn hooft en denken over alles wat met taarten te maken heeft. misschien dat het over gaat als je meer taarten hebt gemaakt

19

Re: hoeveelheid marsepein??

Carin schreef:
ouafae schreef:

hihihi dat geloof ik best, had laatst iemand gesproken die een barbietaart bij de bakker heeft besteld voor 69 euro !

Wow dat meen je niet??? 69 euro!!! Ik wist trouwens niet dat er bakkers zijn die barbietaarten maken. Ik snap ook wel waarom hoor ;) . Dat wij nou zo gek zijn om dat te doen, wij vinden het leuk! Een bakker zit echt niet op een barbietaart te wachten. Volgens mij vragen ze zoveel omdat ze hopen dat de klant nee zegt...

hihiih of omdat het veel tijd kost voor hen en omdat het een persoonlijke taart is. die niet zomaar wordt verkocht/gemaakt zonder aanvraag

20

Re: hoeveelheid marsepein??

€ 2  per persoon? pfff ik vondt 1,25 per persoon wat ik nu reken al duur. ;)

21

Re: hoeveelheid marsepein??

hiihihi ach ja begin me nu wel schuldig te voelen door jullie hihihi!
maar ja ik ga niet zoveel energie in steken en dan nog gratis doen!