1

Onderwerp: dames help spoedbestelling gekregen

dames heb een bestelling gekregen voor een barbietaart met ondertaart voor 40 tot 50 per

de barbietaart wil ik maken met de tulband

24 cm grote tulband>>> kunnen jullie mij advies geven over de hoeveelheden> biscuitmix, water en eieren???

en die van 16 cm>>>> ook graag zodat ik ze op elkaar kan doen. dus ookd e hoeveelheden biscuitmix, water en eieren.

hoeveel zouden jullie rekenen voor de ondertaart>> 2 rechthoeken naast elkaar, 22,5x32,5x5 cm per stuk.
en een barbietaart erboven op!

ondertaarten bekleed met witte fondant
en de barbie taart bekleed met marsepein
vulling> abrikozenjam en botercreme extra

verder wat versieringen.

wat zouden jullie hiervoor rekenen.

2

Re: dames help spoedbestelling gekregen

niemand???

3

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Nu doe je het w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: dames help spoedbestelling gekregen

hihi sorry marianne, er staat namelijk weer iemand ddringend te wachten op de prijs pff weet echt niet waar ik aan begonne ben!

dank je voor je antwoord.!

5

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Ben het wel met Marianne eens :Y ! Neem wat rustiger de tijd om alles even zelf uit te zoeken en te berekenen. Niet omdat we te beroerd zijn om antwoord te geven maar ook om je een beetje in je "dolenthousiasme" te remmen anders loopt het misschien straks een keertje uit de hand met iets wat echt te hoog gegrepen is of waar je uiteindelijk financieel niet mee uit komt :(
Als je leert fietsen kan je ook niet meteen de Tour de France meedoen ;)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Re: dames help spoedbestelling gekregen

ouafae

Als je nu eens begint om lekker te gaan zitten !!!!!!!
Al de handige schema's even doorlezen (die zijn er hier genoeg)
en dan voor jezelf de prijs bepalen waar je het een en ander voor kan gaan bakken.

Dan heb je de volgende keren in ieder geval een houvast aan je eigen schema.

Let ook eens op hoelang je over iets doet.
Gewoon in alle rust en niet wanneer iemand een bestelling heeft geplaatst

Als je wat wil weten , vraag het gerust, maar verwacht geen supersnelle antwoorden.

Dit zal voor jou ook rust geven en weet je waar je aan toe bent.

ik hoop dat je er een beetje uit komt voor je barbie taart

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Re: dames help spoedbestelling gekregen

weet je wat het is met die schema's ik kan mij info er niet uit halen, ik heb ze zo vaak doorgenomen, ja er staat 1 ei per halve liter maar verder geen hoeveelheid water of biscuitmix. vandaar dat ik het vraag.

en over die taart vind het best eng om te doen, vooral omdat het ineens komt en ook van een vreemde. maar ja we gaan het gewoon proberen.
ik vind het ook erg moeilijk om te bepalen hoeveel ik er voor moet vragen, dus ik heb wat marianne gezegd heeft ipv 1,50 maar 2 euro gevraagd p.p.voor 50 personen. dus 100 euro in totaal.

30 euro voor de barbietaart en 2 ondertaarten 35 euro per stuk, ik denk dat ik mijnkosten en wat voor mij zelf hieruit kan halen!

toch bedankt dat jullie antwoorden! ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn spoedvragen

8

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Leg voor jezelf een mapje aan met alle schema's (felicitaartjes.nl), hoeveelheden, je prijzen, how to's, receptjes, enz. Is voor jezelf een makkelijk naslagwerk (heb er zelf ook een gemaakt en vind het erg handig) en dan hoef je niet steeds in paniek een topic te openen en maar te hopen dat er toevallig iemand online is.

Ook zou ik een minimum tijd nemen die je nodig hebt voor het maken van een taart. Als iemand een bestelling wil doen moet hij/zij daar dus rekening mee houden. Zelf wil ik het graag minimaal 1 week van te voren weten, liefst iets langer (slechte gezondheid dus heb m'n tijd echt nodig). Als je zo'n termijn hebt kan je je ook rustiger voorbereiden op de taart enzo.

Qua prijs zit ik op de 1,25 per persoon. Daar haal ik m'n ingredienten en taartdoos makkelijk uit en hou dan nog een klein beetje voor mezelf over. Perfect dus.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Re: dames help spoedbestelling gekregen

ik heb 100 euro gevraagd, het moet voor zaterdag klaar zijn.
heb ook een map gemaakt met alle informatie erin, heb al wat zitten rekenen qua hoeveelheden, dus ik begrijp het nu wel een beetje!

vind het gewoon eng zo'n 1ste bestelling, want stel...........het gaat mis?

10

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Hou ook rekening met waar je die taart op gaat maken, wordt een joekel zo te horen, en hoe je hem gaat vervoeren. Het maken is het probleem vaak niet, maar het vervoer en zeker met die maten!!!

Vind je wel lef hebben om zoiets groots als eerste bestelling aan te nemen.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

11

Re: dames help spoedbestelling gekregen

heb je tips bien hoe ikhem moet laten vervoeren, ze komen hem halen dus moet ik de barbietaart er al op zetten voor hun of gwoon zelf laten doen???

12

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Als ze met z'n tweetjes komen kan er 1 de taart altijd vasthouden. Ik heb een keer zo'n dubbele taart moeten maken en die heb ik toen op een grote houten snijplank van Ikea gemaakt. Niet te tillen, maar had niets anders waar ie op paste. Op gewoon karton word moeilijk omdat je twee taarten aan elkaar moet maken en dus een 'naad' hebt. Of je de barbie gelijk er op plaatst hangt af of je de voetjes van de barbie in de grote taart moet plaatsen en/of hoe je hem afwerkt.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

Re: dames help spoedbestelling gekregen

ik zou het zelf erop doen in dan in de bovenste taartdoos, waar de barbie staat en gat in snijden dan blijft de barbie in iedergeval heel, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe hoog je taart gaat worden, sterkte verder en het gaat vast een prachtige taart worden.

14

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Bien schreef:

Als ze met z'n tweetjes komen kan er 1 de taart altijd vasthouden. Ik heb een keer zo'n dubbele taart moeten maken en die heb ik toen op een grote houten snijplank van Ikea gemaakt. Niet te tillen, maar had niets anders waar ie op paste. Op gewoon karton word moeilijk omdat je twee taarten aan elkaar moet maken en dus een 'naad' hebt. Of je de barbie gelijk er op plaatst hangt af of je de voetjes van de barbie in de grote taart moet plaatsen en/of hoe je hem afwerkt.

ik denk niet dat ik de barbie in de grote taart ga stoppen, want hij passt wel in de tulband en de kleine tulband, dus het worden losse taarten, die barbietaart kan er later op geplaatst worden door hun zelf denk ik , dat is hetmakkelijkst om te vervoeren. En die grote ondertaart wilde ik dan gewoon in een taartdoos doen, maar dan zit je wel met die naad inderdaad. misschienmoet ik maar vragen of zij een onderplateau mee moet nemen waar ik hem op kan maken.

ga wel stokjes in de ondertaart stoppen zodat ze weten waar ze hem moeten zetten. zijn lolliestokjes van de webshop ook goed?? of moeten het echt gordijnroedes zijn?

15 Laatst bewerkt door Carin (18-06-2007 21:46)

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Je kan bij de Gamma een rond houtje (iets meer dan een halve centimeter) halen, die zijn een meter of 2 lang en zaag je zelf op maat (kost weinig). De rest bewaar je voor de volgende keer.

Wat je trouwens kan aanhouden voor de biscuitmix, die van de webshop in ieder geval, is 66 gram per ei. Als je dus weet hoeveel eieren je nodig hebt doe je dat maal 66.

Als je de ondertaart deuvelt dan kunnen ze zelf de barbie erop zetten. Je kan ook vragen of ze vantevoren een snijplank iod kunnen brengen. En zeggen dat ze uit veiligheidsoverwegingen met z'n tweeen moeten ophalen. Dat de taart heel blijft is niet alleen j

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

16

Re: dames help spoedbestelling gekregen

carin ik kwam ook uit op 330 gram mix voor 5 eieren. grote tulband is 2 lit en de kleine een halve heb die gewoon uit de schema gehaald van 5 eieren.
bedankt voor je hulp

17

Re: dames help spoedbestelling gekregen

en het onder snijplank of iets wou ik wel vragen zodat ik meteen de taart daarop kan maken. is wel zo handig denk ik

18

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Voor een grote tulband voor een barbie taart heb ik het volgende nodig :
- 300 gram zelfrijzend bakmeel
- 9 eieren
-300 gram witte basterdsuiker.
- 30 minuten mixen ( zeer belangrijk )

Ik gebruik de mix van de webshop niet, dus ik zou niet hoeveel je daar nodig voor hebt.

Nou succes.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

19

Re: dames help spoedbestelling gekregen

manika schreef:

Voor een grote tulband voor een barbie taart heb ik het volgende nodig :
- 300 gram zelfrijzend bakmeel
- 9 eieren
-300 gram witte basterdsuiker.
- 30 minuten mixen ( zeer belangrijk )

Ik gebruik de mix van de webshop niet, dus ik zou niet hoeveel je daar nodig voor hebt.

Nou succes.

Groetjes,

Manika

30 min mixen????????????????? gelukkig heb ik een deegmixer thuis anders had ik echt een lamme arm gekregen!

Re: dames help spoedbestelling gekregen

Hoi Carin,

De deuvels van de gamma zijn niet per defenitie geschikt om in een taart te stoppen!
ze kunnen gemaakt zijn van hout dat behandeld is met insecticieden of anti schimmel.
als je stokjes in de taart stopt is het het beste zeker te zijn dat ze voedsel veilig zijn dus lolliestokjes of cookie stiks of suikerspin stokken of rietjes kunnen allemaal.

succes met deze grote taart ouafae

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

21

Re: dames help spoedbestelling gekregen

dank je  ben er nu mee bezig, ben biscuits aan het bakken en morgen decoreren!

hoop echt dat hij goed lukt!@

22

Re: dames help spoedbestelling gekregen

trouwens ik gebruik lollystokjes van de webshop om hem de deuvelen.

nu ik toch cateringdozen ga gebruiken om de taarten in te doen, moet ik ze ook meteen daarin maken toch???????????????/ hebben jullie tips hoe ik toch die doos schoonkan houden???

23

Re: dames help spoedbestelling gekregen

ouafae schreef:

trouwens ik gebruik lollystokjes van de webshop om hem de deuvelen.

nu ik toch cateringdozen ga gebruiken om de taarten in te doen, moet ik ze ook meteen daarin maken toch???????????????/ hebben jullie tips hoe ik toch die doos schoonkan houden???

Hoi Ouafae,

Wat ik altijd doe is een stevige ondergrond gebruiken zoals een rondje of vierkant snijden uit de bodem van een bananendoos en dan bedekken met zilverpapier.
Als ik klaar ben met decoreren en de taart is helemaal af dan pak ik hem gewoon op en doe het in de doos.
Hoop dat je hier wat aan hebt, ik weet als geen ander hoeveel vragen er niet onstaan in het begin, ik heb nog steeds vragen hoor.
Succes met de taart en wij zien de foto wel tegemoet.

Groetjes, Frietje.....
www.cakeswithlove.nl

24

Re: dames help spoedbestelling gekregen

bananendoos????????? hm wat kan ik mij daarbij voorstellen.......ja sorry hihihii

25

Re: dames help spoedbestelling gekregen

trouwens snij je dan niet het zilverpapier (alminiumfolie toch??) mee als je de taart gaat aansnijden????