1

Onderwerp: 15 kg biscuitmix......

Waar bewaren jullie die in?

Ik word gek van al die zakken hier, dus vriendlief heeft voor dit weekend de opdracht om iets te gaan shoppen waar alle mixen ed in kunnen..

Jullie tips??

2

Re: 15 kg biscuitmix......

Gee idee... ik heb nooit zulke grote pakken. Ik heb meestal twee of drie zakken van een kilo op voorraad. Dan hoef ik er maar 1 tegelijk aan te breken en blijft de rest langer vers/houdbaar.

Maar is zo'n ladenkastje van kunststof misschien een idee? Of anders een curver krat met deksel?

Eigen taart is goud waard!

3

Dorine80 schreef:

Gee idee... ik heb nooit zulke grote pakken. Ik heb meestal twee of drie zakken van een kilo op voorraad. Dan hoef ik er maar 1 tegelijk aan te breken en blijft de rest langer vers/houdbaar.

Maar is zo'n ladenkastje van kunststof misschien een idee? Of anders een curver krat met deksel?

Ladenkast is niet makkelijk, laden kunnen er niet uit dus moet je dan het hele geval je keuken in slepen.

Ik heb gewoon een plasic bak met clipsluiting, en dan allemaal dezelfde maten dat stapelt makkelijk.
De 15 kg bischuit kiep ik in z'n geheel in de bak en de kleine verpakkingen gaan met zak en al in de bakken.

Super handig.
Ik was altijd zo aan het "hannesse" (weet niet of dit woord algemeen bekend is) met een soeplepel en dan stoot je tegen de bovenkant van het papier en dan lag er direct een lading over het aanrecht ipv in mijn afweegbakje.

Bakjes overal te koop, Leen Bakker, Xenox of blokker

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

4

Bij Boerenbond/ Welkoop dat soort zaken, kun je van die voedertonnen kopen  :lol: . Dat zijn grote tonnen (wit) met schroefdop (rood). Die van 26 liter zijn ideaal: je verpakt het goed, kan stapelen, handig te tillen. Kosten wel wat (volgens mij rond de 28 euro per stuk) maar ideaal.

Groet, Jolanda

5 Laatst bewerkt door Boska (22-04-2010 16:21)

Jol321 schreef:

Bij Boerenbond/ Welkoop dat soort zaken, kun je van die voedertonnen kopen  :lol: . Dat zijn grote tonnen (wit) met schroefdop (rood). Die van 26 liter zijn ideaal: je verpakt het goed, kan stapelen, handig te tillen. Kosten wel wat (volgens mij rond de 28 euro per stuk) maar ideaal.

Jeeh, dank je, die tonnen zoek ik!! Op naar de Boerenbond dus  :)

edit:
Even gekeken op de site van Boerenbond. Die tonnen staan in hun folder en zijn nu met 15% korting. http://publishit2010.massa.netivity.nl/ … eSupport=1

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

In een Ikeabak. Daar past iets van 12 kg in (er zit bij mij ongeveer 7 kg in meestal), ik heb altijd zakken van 5 kg. Niet voordelig, maar ik krijg de 15kg niet van zijn plek.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

T probleem is al opgelost.. ik had weer geen geduld om op de antwoorden te wachten en moest toch na de gamma mdf halen.. daar stonden 33 liter curver bakken met wieltjes voor 7 euro.
Er past zeker 20 kg mix in.. dus maar 3 meegenomen. zit mijn woonkamer weer een beetje normaal uit  :o

8

rietchy schreef:
Dorine80 schreef:

Ladenkast is niet makkelijk, laden kunnen er niet uit dus moet je dan het hele geval je keuken in slepen.

Ik heb gewoon een plasic bak met clipsluiting, en dan allemaal dezelfde maten dat stapelt makkelijk.
De 15 kg bischuit kiep ik in z'n geheel in de bak en de kleine verpakkingen gaan met zak en al in de bakken.

Super handig.
Ik was altijd zo aan het "hannesse" (weet niet of dit woord algemeen bekend is) met een soeplepel en dan stoot je tegen de bovenkant van het papier en dan lag er direct een lading over het aanrecht ipv in mijn afweegbakje.

Bakjes overal te koop, Leen Bakker, Xenox of blokker

Dat gehannes heb ik nou ook altijd  :lol:   :P

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

9

Hmm ik gebruik geen biscuitmix dus heb dat probleem niet. Ik gebruik gewoon eieren, suiker,vanillesuiker, bloem en zelfrijzend bakmeel en de taarten zijn heerlijk. In vond het alleen wel even zoeken naar de juiste verhoudingen.

Maar heel veel succes met zoveel mix :P !!

10

Haha, ik herken ook dat gehannes met de soeplepel!
Ik schep het over in de emmertjes waar mn fondant in heeft gezeten.