1

Onderwerp: Leek op het gebied van cupcakes

Hallo ervaren cupcke-bakkers,
Over  ruim 5 weken verwachten wij ons derde kindje. Nou wil ik dat de oudste 2 dan op school cupcakes kunnen trakteren. Heb alles aangeschaft wat ik nodig heb heb alleen geen idee hoe het te doen. Heb dus veeeeeeeeeeeel vragen, wie kan me helpen!

* Heb mix uit de webshop, hoe vol moet je de cakevormpjes doen (half of 3/4?)
* Moet je de papieren cakecups perse in een muffinhouder zetten of kan het ook los op de bakplaat?
* Ik wil de cakejes graag helemaal klaar maken, met glazuur (uit de webshop) en muisjes en een suikerfiguurtje, kan dat zo in de vriezer of zullen de muisjes gaan vlekken (doorlopen/kleur verliezen) als je ze ontdooit?

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.........heb zin om ze klaar te maken............maar wil wel graag dat ze lukken. Bedankt allemaal!

Gr
Catja

Re: Leek op het gebied van cupcakes

Klein&fijn is een van de show-off rubrieken, waar je je kleine & fijne creaties howt, niet voor vragen dus.

[move]---> Taartdecoratie algemeen (omdat je vragen stelt die in verschillende rubrieken thuis horen ;) )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door Sonj@ (21-04-2010 14:23)

Ik heb zelf geen ervaring met de mix van de webshop, maar vullen doe ik altijd 3/4.
En ja, ze kunnen ook los op de bakplaat, maar in een muffinhouder worden ze mooier (blijven mooier in vorm en gaan niet tegen elkaar aan hangen).
Met invriezen heb ik geen ervaring, maar wellicht anderen wel  ;)

Enne.... onze oudste kwam 7 weken te vroeg en de jongste 3 weken te vroeg, dus wel op tijd beginnen hè?? :)

Oh ja, je staat in de verkeerde rubriek, maar ik meld je even, dan komt het vanzelf goed.
edit: is al weer gebeurd  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik vul voor 2/3 met de mix. Haal uit 500 gr. mix met gemak 24 cc's.
Inderdaad blijven ze in een muffinvorm mooier in model en het is makkelijker om er na het bakken even de broodplank op te leggen om ze mooi plat te krijgen.
Invriezen gaat prima, maar zelf zou ik geen suikerfiguurtjes op de glazuur invriezen.
Als je ze alleen met glazuur invriest, wordt het door de condens toch een beetje kleverig tijdens het ontdooien. Het is dan zo gebeurd om het figuurtje er op te leggen.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties