1

Onderwerp: Taart afgesmeerd, hoe in de koelkast?

Tussen het afsmeren en het decoreren zit nog weleens tijd, jammer maar het is niet anders. Ik zet de afgesmeerde taart dan zo in de koelkast. Is het niet beter om hem in ieder geval afgedekt in de koelkast te zetten, want droogt de taart anders niet uit? Hoe doen jullie het?

Jacqueline

2

Re: Taart afgesmeerd, hoe in de koelkast?

Ik zet hem er zo in, mits er niet iets met erg veel geur in de koelkast zit kan dat makkelijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik doe het ook, ik krijg ook geen klachten, maar toch vraag ik me af of het wel ten goede van de taart komt.

Jacqueline

4

Ik gebruik de taartdozen van Curver. Ook handig als je taarten niet in een doos passen.

http://www.curverwebshop.nl/product/cur … ond/26733/

Goede snelle service trouwens.

vrolijke groetjes,

life is uncertain, eat dessert first!

5

Hangt er vanaf hoeveel tijd er tussen decoreren en afsmeren zit. Een paar uur laat ik m wel zo staan, mits er inderdaad zoals gezegd niks geurigs in de koelkast ligt. Maar als hij overnacht in de koeling staat omdat ik m de volgende dag afmaak, dan gaat er een grote doorzichtige dichtgeknoopte pedaalemmerzak omheen tegen uitdrogen. De volgende dag maak ik m dan nog ff glad met een heet paletmes, en dan decoreren.

6

Ik heb een aparte koelkast voor enkel taart...bij mij gaan ze er dan ook gewoon zo in..Zonder iets eromheen.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7

Wauw! Wat een luxe.... :9

8

Als hij goed afgesmeerd is kan hij niet uitdrogen volgens mij...

Groetjes Melanie

9

Liene schreef:

Ik heb een aparte koelkast voor enkel taart...bij mij gaan ze er dan ook gewoon zo in..Zonder iets eromheen.

YEP hier ook zo :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois