1

Onderwerp: Help, mijn blanda's stromen over!

Ik heb vandaag voor de eerste keer de kant en klare mix (Soezie )gebruikt. Eerst had ik het probleem met de zelfgemaakte mix dat mijn kapsel niet hoog genoeg werden, maar nu stromen mijn blanda's over.....
Waar zou het aan kunnen liggen? Ik mix en bak op dezelfde manier als anders (eerst eieren, daarna de rest en bakken met oplopende temp. ) Heb trouwens de 2e keer alles tegelijk gemixt en ook toen stroomden de bolletjes over...
Iemand tips?

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

2

Re: Help, mijn blanda's stromen over!

Minder erin.

Ik houd altijd 1 cm onder de rand vrij, dan stromen ze niet over. Maar dan moet ik wel echt 10 minuten gemixt hebben.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Heidimaris schreef:

Minder erin.

Ik houd altijd 1 cm onder de rand vrij, dan stromen ze niet over. Maar dan moet ik wel echt 10 minuten gemixt hebben.

Nee, daar zit het 'm niet in. Ik heb ze maar voor 2/3 gevuld, dus ben zeker 1 a 1 1/2 cm onder de rand gebleven.

Groetjes Antoinette

4

Toch nog iets minder er in doen?
Ik merk wel dat als ik voor 2 kapsels tegelijk mix het luchtiger wordt dan bij 1 kapsel.
Nu gebruik ik voor 2 kapsels tegelijk ca. 10% minder aan ingrediënten en dan gaat het wel goed  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Boska schreef:

Toch nog iets minder er in doen?
Ik merk wel dat als ik voor 2 kapsels tegelijk mix het luchtiger wordt dan bij 1 kapsel.
Nu gebruik ik voor 2 kapsels tegelijk ca. 10% minder aan ingrediënten en dan gaat het wel goed  :)

Dus dat zou dan betekenen dat ik het bolletje maar voor de helft vol moet doen? Ik kan het proberen.
Ik heb idd voor meerdere kapsels (3 blanda vormen van 12 cm doorsnee) tegelijk gemaakt, dus ik zou ook eens kunnen proberen om minder ingredienten te gebruiken....

Groetjes Antoinette