1

Onderwerp: Hulp gevraagd bij plannig?

Lieve ervaren baksters,

Ik heb de vraag gekregen van een vriendinnetje of ik voor ongeveer 85 mensen een taart wil maken...
Voel me zeer vereerd :Y  maar twijfel of ik het aankan :/ ....ben immers maar net begonnen....
Hoelang zijn jullie ongeveer met zo'n taart bezig en waar gaat meer tijd in zitten...losse taarten of een stapeltaart.
En als ik nog nooit een stapel heb gemaakt, wat is jullie advies dan om het nu wel of niet te doen??
Daarbij speelt ook dat ik ernaast nog wel ook werk...
Zouden cupcakes minder bewerkelijk zijn???

Graag jullie ervaringen en eerlijkheid :Y

Lieve groetjes,
Lonneke

p.s hoop dat ik de juiste rubriek sta :o

2

Re: Hulp gevraagd bij plannig?

Een stapeltaart voor 85 personen zijn denk ik toch al snel minimaal 4 lagen of meerdere stapeltaarten.
Qua tijd maakt het weinig uit of je een stapel maakt of losse taarten.
Alles moet tenslotte gedecoreerd worden. Je geeft aan dat je nog nooit een stapel hebt gemaakt, ik zou dan denk ik zelf niet hoger stapelen dan 2 laags. (Krijg je dus meerdere stapeltaarten)

Cupcakes nemen meer tijd in beslag dan je denkt! Elke cupcake afzonderlijk decoreren is best veel werk. Misschien dat je bijvoorbeeld wel een toef (in kleur) kan opspuiten, minder tijdrovend.

Ik zou voor alles van begin tot eind toch wel een dag uittrekken.
(Ik zou zelfs de kapsels de avond van te voren al bakken, zodat ze goed afgekoeld zijn en dan de dag erna de kapsels vullen en decoreren)

Succes!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Re: Hulp gevraagd bij plannig?

Je kunt al een week van tevoren beginnen met het maken van alle versieringen.
De dag voordat je de taarten wilt gaan versieren/vullen/bekleden de biscuits al bakken!

Ik weet niet hoe groot/welke bakblikken je hebt maar je zou ook een combinatie kunnen doen van een stapel, enkele taart en cctjes.

Ik zou in ieder geval geen mega stapel maken als je nog nooit een stapel hebt gemaakt.

Het bekelden/decoreren van cc gaat echt veel tijd inzitten, maar je zou de rondjes voor op de cctjes met versiering al 1 of 2 dagen eerder kunnen maken.

Een goede planning is dan ook echt gewenst!

Liefs, Zanoni