1 Laatst bewerkt door Photographique (19-04-2010 19:50)

Onderwerp: Royal icing zonder ei ?

Hi

Ik ben nog een beginnertje , dus weet ook nog niet veel van Royal Icing af.
Ik wil graag koekjes maken , en wil ze versieren met Royal Icing.

Bij dit recept staat er eiwitpoeder :
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/

Maar ik heb geen eiwitpoeder , ik heb hier op de forum begrepen dat je het kan vervangen met eiwit ... maar ben bang voor salmonella.
Is er nog een andere manier ? Of is de enige veilige oplossing eiwitpoeder?

Of kan ik de koekjes met iets anders versieren dan Royal Icing?

Sorry voor de vele vragen  :o
Alvast bedankt

2

Re: Royal icing zonder ei ?

ik versier veel met chocolade pak witte chocolade en pak candykleurstof uit de shop en maak kleur wat ik wil

3

Als er al salmonella in een ei zit dan zit het in de dooier en niet in het eiwit  :thumb:
Maar het komt maar heel weinig voor dat een ei dat heeft en dan nog kan het geen kwaad bij een gezond en niet-zwanger persoon  :)

Groetjes Melanie

4

Doosch schreef:

Als er al salmonella in een ei zit dan zit het in de dooier en niet in het eiwit  :thumb:
Maar het komt maar heel weinig voor dat een ei dat heeft en dan nog kan het geen kwaad bij een gezond en niet-zwanger persoon  :)

:nooo echt ook in het wit hoor.Maar het komt gelukkig bijna nooit voor. je kan het wel gebruiken maar geef het dan niet aan mensen die zwanger, stokoud, ziek of piepjong zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Mirjam5 schreef:
Doosch schreef:

:nooo echt ook in het wit hoor.Maar het komt gelukkig bijna nooit voor. je kan het wel gebruiken maar geef het dan niet aan mensen die zwanger, stokoud, ziek of piepjong zijn.

Tja wat is piepjong...? Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje (wordt 1) ook cakjes maken... Kweet alleen niet of het dan wel verstandig is om eiwit te gebruiken

6

je kan ook gewoon eiwitpoeder gebruiken hoor! :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

7

Als je geen eiwitpoeder hebt. Hoe moet ik dan het recept van icing wijzigen naar gewone eiwitten ipv. eiwitpoeder?
In het recept staat:
* 10 gram eiwitpoeder
* 60 ml. water
* 300-500 gram suiker

Hoe kan ik dat dan het beste klaarmaken?

Groetjes Gerien

70 gram verse eiwitten :)  (van 2 eieren maat L) ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:

70 gram verse eiwitten :)  (van 2 eieren maat L) ;)

Bedankt!!

Groetjes Gerien

10

Ik maak de koekjes gewoon met glazuur dat gaat perfect poedersuiker en een beetje water klaar  ;)