1

Onderwerp: Bruidstaart al stapelen en dan vervoeren?

Goedeavond!

Binnenkort gaat mijn zus trouwen en ik ga de taart maken. Nu moet de  taart als hij af is een aardig eindje vervoert worden.

Moet ik deze stapeltaart al van tevoren stapelen of pas daar? Ik wil m waarschijnlijk gaan vullen met alleen vullingen die buiten de koelkast kunnen dus dat moet t probleem niet zijn.

Alvast bedankt!

Re: Bruidstaart al stapelen en dan vervoeren?

ligt er een beetje aan hoeveel lagen hij is... :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik denk dat hij uit 3 lagen bestaat 25, 20 en 15 cm

Dat zou ik wel aandurven om mee te rijden.

Even uitleggen hoe ik alles vastzet:
Ik zet de taart op een precies in de taartdoos passend MDF plaatje (zodat hij niet gaat schuiven. MDFplaat pak ik in leuke pakpapiertje en dan folie erover heen. Op de foli zet ik ongeveer 2 stroken dubbelzijdig tape. Daarop plak ik een taartkarton en daarop de 1e laag taart.
Ik gebruik 2 taartkartonnetjes met de vetvrije kant naar de taart. Ik smeer wat royal icing (niet zo veel) op de taart en zet dan de volgende laag erop. Na paar minuutjes is dat droog en gaat hij niet meer schuiven.

Dan pak ik de hele taart in in de taartdoos. Onder de taartdoos leg ik een stuk anti-slip (action/zeeman oid) en hij gaat geen kant meer op. Ik zet hem, of op de grond bij de passagiersstoel of in de achterbak :)

succes!

groetjes Tirza     

5

ok thnx! Hier kom ik al heel ver mee!

Maar moet je de taart dan ook stutten? (zo heet dat toch?) En bekleed en decoreer je ze eerst helemaal of pas als ze op elkaar staan?

O ja, hihi natuurlijk ook stutten :) maar dat sloeg ik over omdat ik duidelijk wilde maken hoe ik zorg dat er niets verschuift :+

Je bekleedt ze eerst, dan zet je ze op elkaar en dan decoreer je ze.

Ik heb soms dat er een gleufje zit tussen de lagen, door een leuk sierrandje kun je dat camoufleren, snap je?

groetjes Tirza     

7

ja! Ik dacht het eigenlijk al maar toch maar even navragen voor de zekerheid.

Ik ga volgende week een proeftaart maken. Letterlijk en figuurlijk! Even wat smaken proeven en de eerste stapeltaart die ik maak.

Maar met deze tips moet het zeker gaan lukken!!

Dank je wel!

8

en ohja,

Zijn er taartdozen die hoog genoeg zijn dan? Gewoon in de webshop te koop? Ik heb nl met de taartdozen tot nu toe gehad dat de zijkanten terug buigen en mijn taarten beschadigen....Dat zou een beetje jammer zijn natuurlijk!

9

je kunt de zijkanten vast nieten, dat doe ik ook altijd bij zulke dozen

en tipsy taartje, goeie tipss!!

thanks!

10

tipsytaartje schreef:

Dat zou ik wel aandurven om mee te rijden.

Even uitleggen hoe ik alles vastzet:
Ik zet de taart op een precies in de taartdoos passend MDF plaatje (zodat hij niet gaat schuiven. MDFplaat pak ik in leuke pakpapiertje en dan folie erover heen. Op de foli zet ik ongeveer 2 stroken dubbelzijdig tape. Daarop plak ik een taartkarton en daarop de 1e laag taart.
Ik gebruik 2 taartkartonnetjes met de vetvrije kant naar de taart. Ik smeer wat royal icing (niet zo veel) op de taart en zet dan de volgende laag erop. Na paar minuutjes is dat droog en gaat hij niet meer schuiven.

Dan pak ik de hele taart in in de taartdoos. Onder de taartdoos leg ik een stuk anti-slip (action/zeeman oid) en hij gaat geen kant meer op. Ik zet hem, of op de grond bij de passagiersstoel of in de achterbak :)

succes!

Bedankt voor je uitleg :thumb:   Hier heb ik heel veel aan.