1

Onderwerp: marsepein of fondant

Hallo, ik heet Sylvia en ben echt nieuw op deze site (haha). Ik wil even iets vragen. Ik wil graag een taart (proberen te) maken in de vorm van een rots, met zeemeerminnen erop. Nu is mijn vraag: voor het maken van de zeemeerminnen kan ik daar nu het beste marsepein voor gebruiken of kan dit met fondant?

Ik hoor het graag.
Het gaat mijn allereerste creatie worden, ik heb tot nu toe alleen maar gewone cake gebakken.

Sylvia

2

Re: marsepein of fondant

Hallo Sylvia,

Welkom hier! Op zich kun je het allebei gebruiken. Marsepein blijft wat zachter en afhankelijk van hoe fix je het op je taart moet hebben zitten (heb je veel om het aan te plakken zeg maar) kun je voor het een of het ander kiezen. De fondant variant droogt meer op en is dus steviger, maar als je die van te voren maakt, kun je het daarna ook niet meer buigen of anders neerzetten als dat je het gemaakt hebt.

Succes ermee in ieder geval en hopenlijk plaats je een foto van je resultaat en dan horen we ook graag waar je voor gekozen hebt!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: marsepein of fondant

Volgens mij heeft iemand hier al eens een taart gemaakt met zeemeerminnen op een rots. Misschien moet je even bij show off kijken voor tips. Veel succes!

Groetjes, Petra