1

Onderwerp: Baby Sami in marokkaans kledij

Met een jelaba, hoedje en instappertjes :lol:

Ik blijf zeggen dat boetseren zóóó niet mijn ding is, 2 uur bezig geweest om een redelijk babytje voor mekaar te krijgen. Zsm wat workshopjes volgen (als ik daar ooit tijd voor kan vrijmaken  :rolleyes: )

Feedback is altijd welkom!

http://i42.tinypic.com/j9ykv8.jpg

http://i41.tinypic.com/15d2w6w.jpg

Gevuld met citroenkwark :P

2

Re: Baby Sami in marokkaans kledij

hele mooie en lieve stapel :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

heeeeeel leuk!  :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

En ow ja! Even een vraagje, hoe krijg je nou in hemelsnaam de letters mooi uit de tappits en hoe pak je zo een letter op zonder het te vervormen? Het is altijd een hele klus voor mij de letters, heb al van alles geprobeerd; poedersuiker, crisco, tussen plastic folie maar niks wat echt helpt. Zou het aan de tapit liggen? Dat ik toch een ander lettertype zou moeten halen?

5

Heb geen tips voor je, ik vind het een prachtige taart!

Wat de letters betreft: Ik doe het ook altijd met folie, haal het overtollige restant eromheen wel meteen weg maar ik laat de letters daarna echt een kwartier of half uurtje liggen. Dan drogen ze wat en kun je ze daarna veel beter verplaatsen.
Wat je ook kunt doen is een beetje tylose door je fondant kneden, dan lukt het ook veel beter. Dat doe ik met name met de 'moeilijke kleuren' zoals rood en zwart omdat die veel zachter zijn.
Als je zonder plasticfolie werkt helpt het ook om je fondant na het uitrollen even te laten liggen, onafgedekt; om dezelfde reden als hierboven; het droogt uit en plakt dan niet zo in je tappit.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

als je gumpast gaat uitrollen laat het een beetje hard worden en als je het uit de tappits tapt (om het zo maar te zeggen) laat het ook een beetje uitharden zodat het makkelijker is om de te pakken zonder dat ze vervormen.

leuk stapel trouwens

gr's
Hiba

7

heel mooi taart, vind je baby echt schattig......... :)

8

Een heel mooie taart :thumb:

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

erg mooi

Groetjes Miranda

10

super leuk gedaan. ik gebruik tegenwoordig de letterset van jem, veel makkelijker  ;)

Super lief!!

Groetjes van Nicole!!

12

mooie stapel en vind je baby ook nice geboetseerd :thumb:

Be in love with what you have

13

ik vind de stapel werkelijk prachtig!
en ik heb ergens op het forum gelezen, even in de tappit laten zitten en dan met een naald eruit halen....................? nog niet geprobeerd, ik pak die tappitlettersdingen liever niet, slecht voor m'n bloeddruk  :x
ik gebruik nu andere lettervormpjes, zijn eigenlijk koekvormpjes, maar ik heb nu lachend met 2 vingers in m'n neus mooie letters  :lol: !!!

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

14

Hij is echt zo lief! En je baby vind ik erg schattig :Y

15

Wat een superleuke en lieve stapel!

16

nou ik vind hem er super uitzien hoor!

mag ik vragen over je onderkant waar je de taart op hebt gestapeld, wat is dat voor ding en waar heb je die gekocht?

xx

17

Ik vind hem super  :thumb:

Liefs, Zanoni

18

Mooie strakke stapel.
Ik vind het een heel leuk en lief baby-tje geworden, hoor!

19

Wat een lieve stapel!  :Y Je baby'tje is goed gelukt! Ik doe zelf altijd wat tylose door marsepein of fondant, laat het even liggen en daarna lukt het behoorlijk goed om de tappits te gebruiken. Succes!

Ieder moment is een taartmoment
Groetjes, Harriët

20 Laatst bewerkt door tamara14 (19-04-2010 19:25)

Dat is een prachtige taart! Mooi babieke.

Die citroenkwark, is dat die van Mona? (omdat je aangaf dat t marokkaanse kledij is en die mogen de toetjes van Mona niet).

Zo niet, dan had ik graag het recept van die citroenkwark :D !

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

21

Wat een geweldig leuke taart zeg!
Dat heb je weer mooi gedaan  :thumb:

@Tamara, Waarom zouden die mona toetjes niet mogen?

pluk de dag!

22

israa schreef:

In (bijna alle) monatoetjes zit gelatine. Gelatine word gemaakt van varkens/runderbotten en als moslim zijnde mag dat dus dan niet. Of er moet dus duidelijk rundsgelatine op de verpakking staan. Er zijn er veel die hier niet van op de hoogte zijn.

Groetjes,
Tamara

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

tamara14 schreef:
israa schreef:

In (bijna alle) monatoetjes zit gelatine. Gelatine word gemaakt van varkens/runderbotten en als moslim zijnde mag dat dus dan niet. Of er moet dus duidelijk rundsgelatine op de verpakking staan. Er zijn er veel die hier niet van op de hoogte zijn.

Groetjes,
Tamara

De meest correcte uitspraak hierover die door de recente islamitische geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.

Er zijn moslims die uit principe liever geen gelatine eten maar dat is een ieder voor zich. Maar het is wel toegestaan.  :)

24

Erg mooie taart, leuk die baby zo helemaal in stijl. Gewoon goed oefenen met boetseren, je zal zien dat het dan steeds sneller gaat!

Couture_Cakes schreef:

En ow ja! Even een vraagje, hoe krijg je nou in hemelsnaam de letters mooi uit de tappits en hoe pak je zo een letter op zonder het te vervormen? Het is altijd een hele klus voor mij de letters, heb al van alles geprobeerd; poedersuiker, crisco, tussen plastic folie maar niks wat echt helpt. Zou het aan de tapit liggen? Dat ik toch een ander lettertype zou moeten halen?

Ik heb dezelfde tappits. Ik gebruik fondant met tylose. Lekker dun uitrollen, uitdrukken en gewoon eruit slaan (tappen) op de tafelrand. Daarna gewoon even laten liggen tot het een beetje opgedroogt is, kan je ze gewoon voorzichtig oppakken.

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

25 Laatst bewerkt door tamara14 (20-04-2010 11:56)

Couture_Cakes schreef:
tamara14 schreef:
israa schreef:

Groetjes,
Tamara

De meest correcte uitspraak hierover die door de recente islamitische geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.

Er zijn moslims die uit principe liever geen gelatine eten maar dat is een ieder voor zich. Maar het is wel toegestaan.  :)

http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/email001.gif
Anders gaan we helemaal off topic  ;)

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be