1

Onderwerp: Geboortetaartje

Van de week ben ik tante geworden van een mooi nichtje, Maud. Dat vraagt natuurlijk om een taartje  :9. Hij ging niet zo lekker, heeft een hoop gevloek gekost het bleef maar scheuren, maar vind hem voor een 3e taartje nog redelijk gelukt.
Gevuld met Swiss merenguebotercreme met verse aardbeien, en aardbeienjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPNBJRAQ.jpg

Foto's zijn alleen 's avonds gemaakt, was een beetje laat geworden. Ik merk dat ik de zijkanten van de taart nooit echt helemaal strak zijn, ze gaan altijd een beetje bol/scheef staan. Weet iemand hoe dit komt, moet ik dan de afgesmeerde taart met BC langer in de koelkast laten staan voordat ik hem ga bekleden?

Weer bedankt voor het kijken!

Re: Geboortetaartje

Ach wa lief

3

Lief taartje!!
Ik heb dat probleem ook, dus ik lees even mee.

Groetjes Marianne

4

lief taartje

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

5

Lief taartje hoor......... :)

6

Wat een lief taartje... En wat een leuke naam  O-)

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

7

Gefeliciteerd met je nichtje :)

Mooi taartje hoor, zeker voor je 3e!
Wat ik altijd doe is afsmeren met botercreme 1:1 (dus alleen boter en suiker). Dat is steviger vind ik, dan botercreme mix.
Goed afsmeren, dat je ook de randen van je vullingen goed hebt gedicht. Zo strak mogelijk, dan in de koelkast (toch wel een paar uur) en daarna nog even met een warm (droog) mes erlangs. Ook een kwestie van oefenen hoor! Als ik dit taartje zo zie, heb jij over een paar taartjes hele strakke zijkanten!  :Y

*mijn leven is een geordende chaos*

8

van harte met de geboorte van je nichtje :thumb:

en voor een derde taart krijg je een dikke :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

9

ja natuurlijk ten 1e gefeliciteerd met je nichtje  :D

en het is een heel leuk en lief taartje , zo  leuk het babietje  :D

en qua tip is wat carly zegt , belangrijk dat je bij het afsmeren de taart superstrak afsmeerd

des te strakker word ie met het bekleden , maaja ik blijf er ook op oefenen hahaha  :lol:

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

10

gefeliciteerd met je nichtje, voor een derde taart ziet het er heel mooi uit hoor!