1

Onderwerp: Maar weer een vragen vuurtje!

Hallo medebaksters..

Nou ben trots op mijn eerste cc hoor! heeft mij wel een avondje in de keuken gekost maar het resultaat mag er zijn van de 12 heb ik er vijf versierd.. foto's volgen in de parade maar lukte nu niet goed dus morgen bij daglicht!

Maar wel had ik een paar vraagjes nog!

* De niet versierde cakejes had ik na afkoelen in een tupperware doos gedaan maar na een poosje plakte ze.. wat doe ik verkeerd.. en waar ik kan je ze nu echt goed houden.. zonder plakken.. geld het zelfde voor de beklede cc, nu ook in een tupperdoosje. maar met een klein luchtgaatje erin( zit in de doos ) hopen dat ze mooi blijven..
* Had de versierde cc even neergezet maar al gauw word de fondant hard dit kan je niet voorkomen volgens mij?. ik zie ze altijd bij jullie zo mooi in die standaarts dan hebben jullie dat toch ook wel?

Fondant wat over was strak in huishoudfolie gedaan dat gaat toch wel??

Best zoet.. is er ook een andere oplossing voor minder zoet, heb nu cc met chocolade erin en dan bekleed met fondant maar zonder vulling lijkt het mij al zoet genoeg.. ?

Oja de tip die ik kreeg plakken met water en poedersuiker gaat super! heb nu kleine bolletjes fondant gebruikt ipv gespoten eiwit met spuiten gaat wel beter denk ik. hoe doen jullie dat en hoe maken je dat glazuur.. ben er niet zo weg van namelijk!

Bedankt!

2

Re: Maar weer een vragen vuurtje!

Hallo Kyrabella!

Cupcakes kan je het beste bewaren in een kartonnen doos (BUITEN de koelkast). In een plastic doos kan het vocht nl. niet weg.
En dat uitharden van de fondant is normaal.
Overgebleven fondant inderdaad strak in de huishoudfolie en daarna in een tupperwaredoos (of curver of...).

De smaak van cupcakes is zowieso zoet, zeker met fondant of marsepein erover. Met citroenessence/sap/rasp door je cupcakes is dan ook erg lekker. En ik smeer zelf af met verwarmde, gezeefde abrikozenjam. Dat is vrij neutraal van smaak en kleurt ook niet door je fondant heen. Evt. kan je dat ook nog mengen met lemon curd.

Als ik toevallig nog royal icing over heb, vind ik bolletjes spuiten inderdaad makkelijker dan fondantbolletjes maken. Maar voor een paar bolletjes ga ik geen royal icing maken. Je kan evt. ook parels gebruiken. Ik gebruik zelf het royal icing recept van de MjamTaart. Komt vrijwel overeen met het recept van DLT.

Ik hoop dat je wat met mijn antwoorden kan. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"