1

Onderwerp: baileysvulling en ganache?

ik wil graag een keer een taart maken en overgieten met ganache

Mij lijkt een baileysvulling wel lekker erbij, maar wat doe ik dan als 2e laag?

en weet iemand hoe lang ik de ganache moet laten afkoelen om het over de taart te kunnen gieten?

Pluk de dag !!!

2

Re: baileysvulling en ganache?

als je ganache en baileysvulling wil combineren, weet ik niet goed wat als tweede vulling.
als je toch zou afsmeren met botercreme, dan raad ik eventueel mokkacreme aan.

wat het afkoelen van de ganache betreft, kun je best een nachtje in de koelkast zetten en voor gebruik in de microgolf op per 10-20sec opwarmen en doorroeren tot hij werkbaar is.
Hou er wel even rekening mee dat als je de zijkant van je taart hebt afgesmeerd, je hem best 1-2 uurtjes laat opstijven en pas dan de bovenkant afsmeert. dan weer laten opstijven.

succes!

als je hem daarna wi

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

ik zou een gedeelte van de ganache opkloppen of anders hemelse modder!
chocolade of iets met mascarpone is een lekkere combi.

Enthousiaste groet, Maxime

4 Laatst bewerkt door Mirjam5 (16-04-2010 13:14)

wat ik lekker vindt icm ganache is een crispy laagje witte chocolade en daar bosvruchtenjam overheen. Baileyscreme heb ik nog nooit gemaakt maar het lijkt me er wel bij passen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

waarschijnlijk een veeeel te later reactie maar ik heb laatst baileysvulling gemaakt en bananenmousse (slagroom met saroma banaan) met plakjes banaan...mmmmmmmmm was errug lekker

6

ik heb zelf een poosje terug genache met baileysvulling gemaakt is wel een zware vulling dus zou voor iets lichts gaan. misschien is mascarpone wel lkkr

liefs ikkuhh