1

Onderwerp: MDF plaatjes inpakken met folie??

Hoi,

Ik ben blond, dus vandaar deze vraag. Ik heb eindelijk mdf plaatjes gekocht voor onder mijn taarten. De mdf plaat krijg ik mooi ingepakt met pakpapier en folie, maar de folie om de plaat en de taart krijg ik niet mooi.

Is daar een handigheid voor?

Groetjes Miriam

2

Re: MDF plaatjes inpakken met folie??

Gebruik genoeg folie, te krap lukt zeker niet.
Ik zal proberen het te beschrijven, hoop dat je het snapt:

Groot stuk folie plat op tafel leggen. Taart erop. Uiteinden folie boven taart bij elkaar laten komen en dat "in elkaar" plooien tot toef. Stuk plakbank er zo strak mogelijk omheen plakken. Zijkanten evt. nog wat oprollen en vastplakken met klein stukje plakband. Toef bovenop voorzien van leuke kleurtjes lint.

Hoop dat je er wat aan hebt, maar is erg moeilijk beschrijven hoor!

Nel schreef:

Gebruik genoeg folie, te krap lukt zeker niet.
Ik zal proberen het te beschrijven, hoop dat je het snapt:

Groot stuk folie plat op tafel leggen. Taart erop. Uiteinden folie boven taart bij elkaar laten komen en dat "in elkaar" plooien tot toef. Stuk plakbank er zo strak mogelijk omheen plakken. Zijkanten evt. nog wat oprollen en vastplakken met klein stukje plakband. Toef bovenop voorzien van leuke kleurtjes lint.

Hoop dat je er wat aan hebt, maar is erg moeilijk beschrijven hoor!

volgens mij bedoeld ze het folie om de plaat krijgen en niet om de taart in te pakken ;) ik lees even mee, want dat lukt mij ook niet altijd mooi :(

Groetjes Miranda

4

Ik bedoelde dus inderdaad de folie om de taart mooi in te pakken. Ik heb folie van 70 cm breed, maar daar lukt het uds niet mee. Ik krijg maar 4 punten bij elkaar en de rest hangt er zo omheen.

Gebruiken jullie breder folie? en waar kan ik dit kopen?

Groetjes Miriam

5

Ik heb laatst folie om een klein taartje met dienblad gedaan en had het zelfde probleem. Ik heb folie van de Action, maar misschien gebruiken de andere breder folie? En... doe niet wat Bommeltje laatst deed: aan de bovenkant van de folie de taart vasthouden. Toen de deur openging stond ze alleen nog met het folie in haar handen, de taart lag op de grond.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

6

Ik gebruik ook de folie van 70 cm breed. Maar als je de punten van het mdfplaatje wijzend naar de lange kanten van het folie, heb je meer folie om mooi bij elkaar te rapen aan de bovenkant. Dus niet de punten naar de punten laten wijzen maar een kwartslag draaien. En dan de uitstekende delen nog even met een klein plakbandje vastplakken, maar dat valt amper op.

aan 'een hele blonde vraag' heeft de zoekfunctie niet zo veel. Ook merk ik terwijl; ik je topic al had gelezen, steeds op deze vraag bleef klikken, omdat je titel niets met je vraag te maken had, dus heb ik hem even aangepast :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs