Onderwerp: de bakpoeder truuk
Hoi allemaal,
Nog niet echt een recept, maar wellicht volgt dat nog hieruit. Voor mijn jongste die geen melk en geen gewone suiker mag bak ik steeds zelf cupcakes met wajang en druivensuiker. Door de druivensuiker rijst het wat minder en blijven de cakejes wat te compact naar mijn smaak (Hij vindt het zelf trouwens wel heel lekker )Vanochtend moest ik weer een voorraadje voor hem bakken (Gaan dan gewoon de vriezer in) en ik dacht: ik doe er gewoon een scheppie bakpoeder doorheen. WOW Wat een spul is dat zeg!! Het rees de pan uit! Stroomde gelukkig nog net niet over, maar waar het normaal nog binnen het papieren vormpje bleef stond er nu een kop op de muffinvorm waar ik die papieren vormpjes altijd in zet. Het resultaat is heel luchtig en zacht. Nu wil ik dus gaan proberen om gewone cake met boter te maken en daar bakpoeder doorheen. En dan proberen hoe dat bevalt als ik er een taart met botercreme, fondant, e.d. mee maak. Wellicht is dat dan weer een stuk minder zwaar dan gewone cake. Jullie horen/lezen er nog wel van.
Groetjes,
Mirjam