Ik heb toevallig deze week een lactose vrije taart gemaakt.. de biscuit met alleen suiker, eieren en bloem.. en inderdaad.. ik vind het ook lastig dat bloem er door spatelen.. dus ben er een paar seconden met de mixer door geweest.. ben je veel lucht kwijt,, maar ik had geen klontjes bloem
het recept staat wel op de site.
moet je die zonder maizena hebben.. want maizena zit melkpoeder..
en de vulling.. ik had n soort van bavarois gemaakt..
2 pakjes soya cuisine
suiker/vanillesuiker
10 blaadjes gelatine
jam oid
de soya cuisine met de suiker/vanillesuiker opkoken, de 10 blaadjes gelatine in koud water laten weken, en in de soya cuisine doen. dan de koelkast in.. goed in de gaten houden.. dat ie niet helemaal stijf word. en dan met de mixer er door.. goed mixen.. luchtig word ie niet.. ma je hebt wel n soort creme/bavarois.. smaakje er door.. ik heb er in dit geval abrikozenjam in gedaan.. net zoveel tot de smaak goed is.. en dan vullen maar.. ik heb er voor de extra ook nog abrikozen uit blik bovenop gedaan.. (dit omdat de vraag was: abrikozen..)
ik vond het wel lekker.. en de mensen waar het voor was waren heel erg enthousiast.. dus misschien heb je er voor de volgende keer wat aan;)
*de soja slagroom waar over gepraat word.. is niet voor de meeste lactose vrij, die persoon waar ik de taart voor moest maken.. moesten de soyaproducten ook gepelde soyabonen bevatten.. die slagroom zit een heel klein deel gewone room in geloof ik..*