1

Onderwerp: Ingezakte CC

Hoi,

Ik had twee vraagjes met betrekking tot het bakken van CC  ;)

1. Bij de eerste keer heb ik de boter (roomboter zonder zout) op kamertemp laten komen en toen gaan mixen. De CC waren goed gelukt alleen denk ik dat ik te weinig beslag heb gebruikt (30gram). Ik heb de CC gebakken ongeveer 18 minuten gebakken en er uit gehaald alleen als ze dan afkoelen zakken ze een klein beetje in. Er blijft wel een luchtig cakje over dat wel alleen komen ze onder de rand uit. Klopt dat? Moet ik er dan meer beslag in doen of langer laten bakken?

2. de tweede keer dat ik CC ging bakken had ik de boter gesmolten en ook nog gewone margarine. Klopt het dat doordat je de boter smelt de CC instorten als je ze uit de oven haalt. Ze zijn dan niet luchtig zoals de eerste keer en je eet geen cake maar ingezakte cake zeg maar.

Bedankt alvast en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Soms is het een beetje moeilijk om uit te leggen.

Groetjes,
Natasja

2

Re: Ingezakte CC

Bij de 1e keer denk ik dat je iets te kort gebakken hebt. Probeer eens 20 min. De cake was denk ik nog net niet helemaal gaar en zakt dan een beetje in bij het afkoelen.
Ik vul de vormpjes voor 2/3 en dan komen ze net boven het randje uit. Voor 1 minuutje de broodplank er op en voila mooi platte cc's.

Zelf laat ik de boter zacht worden in de magnetron, maar zo dat het net niet gesmolten is alleen super zacht. Mijn cc's zijn altijd heerlijk luchtig.

Ik haal uit 500 gr mix 24 cc's.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties