1

Onderwerp: witte chocoladebotercreme vraagje

Ik moet voor in een bruidstaart witte chocoladebotercreme maken. Nou is mijn vraag, smelt je hiervoor witte chocolade, dit wat laten afkoelen en dan toevoegen aan de botercreme? Of smelt de botercreme dan of schift deze? Hoe maken jullie dit?

2

Re: witte chocoladebotercreme vraagje

patidess witte chocolade erdoor is erg lekker.
kun je in de webshop kopen

gr. yvonne

Ik heb deze botercreme afgelopen week gemaakt. Recept van de Wiltonsite gebruikt.

Witte choc eerst laten smelten in de magnetron met wat melk, dan de botercreme maken, en op het laatst de gesmolten choco erdoor mixen.

Ging erg makkelijk, en was ERRUG lekker  :Y

Niet meer uit Son, maar nu uit Arnhem :)

4

Ik werk enorm veel met meringue botercreme gemengd met witte chocolade, ik smelt dan gewoon een hele boel chocolade en laat die afkoelen in een koud waterbadje ofwel tableer ik hem. Ik vind trouwens dat je met chocolade - meringue botercreme je taarten veel beter kan afsmeren!

5

Ik werk enorm veel met meringue botercreme gemengd met witte chocolade, ik smelt dan gewoon een hele boel chocolade en laat die afkoelen in een koud waterbadje ofwel tableer ik hem en daarna gewoon door de botercreme mengen. Ik vind trouwens dat je met chocolade - meringue botercreme je taarten veel beter kan afsmeren!

6

heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga het gewoon eens proberen met gesmolten chocolade mocht dat niet lukken kan ik altijd nog gaan voor de patidess.

7

Je kan ook witte chocolade pasta erdoor roeren. Doet het bij mij erg goed!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

8

dat ik daar nog niet aan gedacht had, dat kan je natuurlijk ook zo kopen, een heel goed idee, bedankt voor de tip.