Onderwerp: [HOW TO] Roos taartje a la kettingtaartje 13
Dit heb je nodig..
Op de kettingtaartje heb ik echte taart gebruikt.. voor deze how to heb ik gewoon een dummie gebruikt
Ik rol et liefst uit op maizena.. als jij liever poeder suiker gebruik be my guest
De zwarte tooltje is van JEM de veiner/mondje tool. Verder zie je een bakje water (evt tylose lijm), kwast, en kleine roller en natuurlijk een balletje fondant/marsepein of mmf. Ik heb geen tylose gebruik met mij mmf.. marsepein is lastiger werken als fondant
Taartje heel dun bekleden en een kegel maken net zo als in de rozen how to
kegel op de taartje plakken
Maak 14 balletje totaal.. 8 balletjes met een diameter ong etzelfde als de dop van de dusting powder.. 5 balletjes 1.5 keer zo groot als de eerste 8.. en een de zo groot is als 2 van de kleintjes. snap je em nog
3 kleine en de grootste balletje plat maken.
dun uitrollen en erover rollen met de veining tool (dit hoeft niet ik heb em gewoon dus gebruik em. maar om de toel speciaal hier voor te aanschaffen hoeft niet)
beetje recht snijden
om de kegel zetten ook zoals in de roos how to.. wat je overhoud kan je gewoon afsnijden of trekken.
3 kleine bolletjes dun uitrollen en over rollen met de veining tool
Bladen vast zetten precies zoals in de rozen how to.. Dus een blad voor de helft vast plakken, 2de blad onder de eerste vast plakken en 3de onder de 2de.
Precies etzelfde doen met de volgende 5 kleinere balletjes..
Met de laaste 5 balletjes precies etzelfde doen. Deze plak je gelijk aan de onder rand van de bol. Met stukjes keukenrol kan je de bladen een beetje ondersteunen.
En dat is et zo een beetje.. voor dat beetje extra kan je de randjes dusten. Of een 4de laag bladjes erop plakken.
Morgen plaats ik nog een foto als mij dummie roos helemaal af is
**als je deze how to op jou eigen site wil zetten aub eerst ff vragen is toch zo netjes.. en ik ben een van de taartdozen met veels te veel tijd aan haar handen.. dus ik kijk met regelmaat op andere sites