1

Onderwerp: Sugargun, rafelige marsepijn

Wohooo,ik heb net mijn sugargun ontvangen  :Y

Nou gelijk even een paar sliertjes uitproberen natuurlijk.
Helaas komt de marsepijn er erg rafellig uit, nou even goed kneden, misschien het plaatje er andersom in, nee ook niet...

Even op het forum kijken, de schaapjes van Wendy, het hooi rafelt niet, cupcakes...ook een paar rafelige draaitjes.

Nou dan mijn sliertje een beetje gladstrijken, ja da's al ietsje beter maar is dit echt de bedoeling??? Moet je ieder sliertje nastrijken om het glad te krijgen of doe ik echt iets verkeerd

Wie o wie heeft antwoord op mijn vraag.
Alvast bedankt!!!

Groetjes
Femke

2

Re: Sugargun, rafelige marsepijn

Ik heb de rafels alleen bij marsepein. Dus gebruik ik nu gewoon MMF O-)

En, ik weet niet of het helpt, maar ik hou mijn duim tijdens het knijpen ook lichtjes op de knop die de marsepein naar beneden duwt. Dan blijft de marsepein er in mijn theorie compacter in zitten en komt hij er minder rafelig uit. Maar dat kan ook een kromme theorie zijn :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (12-04-2010 12:17)

Dankjewel voor je snelle antwoord

uuh MMF staat dat voor Marsepijn Met Fondant???
Ben nog maar net begonnen met mijn taarten vandaar  :o

Groetjes
Femke

4

Ik gebruik meestal RegalIce en heb het ook. Wat ik wel gemerkt heb is dat het bij mij vooral rafelt als ik de disk met het grootste rondje gebruik. Ik heb ook ontdekt dat als meteen na het kleuren de sugargun gebruik, het ook een mooi strak lijntje blijft.

(MMF=marshmellow fondant ;))

5 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (20-04-2010 13:01)

Hoi Petra

MMF  ;) heb ik helaas niet. Ik probeer het wel net na het kleuren, dan is de marsepijn inderdaad lekker soepel.

Bedankt voor de tip.

Groetjes
Femke

6

Madame Gâteau schreef:

Dankjewel voor je snelle antwoord

uuh MMF staat dat voor Marsepijn Met Fondant???
Ben nog maar net begonnen met mijn taarten vandaar  :o

Groetjes
Femke

Hi. hi, MMF is marshmellow fondant O-)

Dat is wat soepeler en minder korrelig dan marsepein, maar het gaat ook wat minder soepel door de gun.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik had hier ook last van maar doe nu crisco door de marsepein. En zorgen dat de marsepein goed zacht is. En dat is meestal na het kleuren. Ik doe de marsepein soms even in de magnetron.

8

Ik doe mijn fondant altijd enkele seconden in de magnetron en dan gaat het ook goed
Groetjes,
Evy

9

Ik ook ik doe de marsepein even rollen zoals het in de sugargun past dan 10 sec in de magnetron gelijk de sugargun( kijk uit kan heet zijn  )in en knijpen maar  :Y

10 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (18-04-2010 06:55)

Chantelle schreef:

Ik ook ik doe de marsepein even rollen zoals het in de sugargun past dan 10 sec in de magnetron gelijk de sugargun( kijk uit kan heet zijn  )in en knijpen maar  :Y

Ik ga dat ook maar een keer proberen, bedankt voor de tip :)

11

Is het al gelukt ?   ;)

12

Devy Jones schreef:

Ik doe mijn fondant altijd enkele seconden in de magnetron en dan gaat het ook goed
Groetjes,
Evy

daar worden je sliertjes dan altijd snel keihard van en gaan ze breken (is mijn ervaring dus)

Alles goed???? nee 3 fout