1

Onderwerp: Mijn 3 vragen over marsepein!

Mijn eerste vraagje is,, hoelang kun je de marsepein bewaren? & waar?

Mijn tweede vraagje is,, waar kopen jullie je marsepein? want bij de bakker is wel erg duur! had 2 stukken van 250 gr voor 11 euro .. pff.

Mijn derde vraagje is,, Marsepein over een cake is dat nou lekker?

Alvast bedankt!

Groetjes,,  :D

2

Re: Mijn 3 vragen over marsepein!

1: je kunt het net zolang bewaren als op de verpakking staat.
2: welke verpakking? die van de hebshop (webshop)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … Path=53_50
3: meestal gebruik je biscuit ipv cake. omdat de vullingen en de bekleding nogal machtig zijn in combi met cake.
zie recepten ;)

succes!!

Enthousiaste groet, Maxime

even op je laatste vraag, het is nogal nederlands om kapsel (biscuit) te gebruiken. ik weet niet wat het is, misschien omdat je dan grotere stukken kunt snijden ofzo, maar het kan prima over cake hoor. in amerika en engeland doen ze bijna niet anders. alleen dus heule kleine stukjes snijden, zeg ongeveer half plakje hollandse cake :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipsytaartje schreef:

even op je laatste vraag, het is nogal nederlands om kapsel (biscuit) te gebruiken. ik weet niet wat het is, misschien omdat je dan grotere stukken kunt snijden ofzo, maar het kan prima over cake hoor. in amerika en engeland doen ze bijna niet anders. alleen dus heule kleine stukjes snijden, zeg ongeveer half plakje hollandse cake :)

Nee in canada bakken wij etzelfde als in de vs en daar snijden wij ook hollandse plakjes whahahahahaha is niet voor niks dat overgewicht zo een probleem is daar ;)  hihihihihihihihi 
Maar ja met een goede cake recept is et goed te doen.. en idd gewoon wat kleiner snijden... gisteren een taart afgeleverd van 24 cm dus 15 stukken.. maar ze kregen meer als 20 stukken eruit ;)

5

Canadesje schreef:
tipsytaartje schreef:

Nee in canada bakken wij etzelfde als in de vs en daar snijden wij ook hollandse plakjes whahahahahaha is niet voor niks dat overgewicht zo een probleem is daar ;)  hihihihihihihihi 
Maar ja met een goede cake recept is et goed te doen.. en idd gewoon wat kleiner snijden... gisteren een taart afgeleverd van 24 cm dus 15 stukken.. maar ze kregen meer als 20 stukken eruit ;)

En dát is weer héél Hollands om er méér stukken uit te snijden  :lol:
Hier Ierse 'roots' en mijn moeder vraagt doodleuk om een dot slagroom op 1 van mijn taarten  :rolleyes:

Groetjes Melanie

6

Haha goed bedankt allemaal!!

Ik zal even kijken of ik het hollands hou of lekker Amerikaans maak haha!  :lol:

:thumb:

7

Ik koop mijn marsepein wel bij de bakker.Die van ons is niet zo duur.Ik betaal 5,00 euro voor 1 kilo.Kan nog kiezen uit 4 kleuren.

8

Ik koop ook marsepein bij de bakker; voor 6 euro per kilo. Ook voorgekleurde.  :Y