1

Onderwerp: waarom wordt mijn mousse geen mousse?

ik heb het nu al 2 keer gehad, met tobleronemousse en bonbonbloc..dat ik na het opwarmen, en helemaal afkoelen, het gewoon niets als mousse (dus eigenlijk slagroom)krijg..

hoe kan dat...?
wat doe ik fout...
zelfs als ik het na het compleet afkoelen eerst in de koelkast zet, en daarna opklop, lukt het niet...
en ook niet, direct na het afkoelen gelijk opkloppen..
en klopfix, doet zijn werk ook niet :S

hopelijk heeft iemand de tip, want ik blijf een soort van klonterig geheel houden als het in de koelkast heeft gestaan..!
en omdat je slagroom gebruitk, lijkt mij dat het er ook zo uit moet zien

2

Re: waarom wordt mijn mousse geen mousse?

Ik weet niet wat je fout doet....Ik doe in principe hetzelfde, roer goed door en laat het kort koken. Ik laat het zelf wel een hele nacht in de koelkast staan voor ik het weer opklop. Eerst even kloppen en dan de klopfix er door. Wordt dan stevige mousse.

3

wat waren je verhoudingen?
als je wat meer verteld kunnen we misschien uitpluizen wat het probleem is ;)

Enthousiaste groet, Maxime

4

ik doe altijd 250ml slagroom,, en dan 1 zo`n blok toblorone of bonbonbloc..!

5

Ik denk dat je em niet voldoende laat koelen. 
Slagroom gewoon uit de pak moet ook koud zijn anders gaat et mis ;) 
Het beste is om alles overnacht of minimaal een uur of 4 in de koelkast te zetten.. en gewoon niet aan zitten.. krijg je ook geen klontjes ;)

6

ok dan ga ik dat gewoon de volgende keer eens proberen!

7

ik had de 1e keer voor de zekerheid even de mengkom in de koelkast gezet. Dus de kom was ook lekker koud en zo wist ik zeker dat het goed koud zou zijn.

8

Ik gebruik ook altijd slagroom met het hoogste vetgehalte wat ik kan vinden, dan word het zeker stevig..

9

mischien wat gelantine blaadjes weken helpt ook goed

10

ooooooohhhh, daarom lukte die van mij ook niet, maar was hij wel dik toen ik het de volgende dag uit de koelkast haalde... had de taart toen al met wat anders gevuld....

11

ik heb ook geprobeerd de mousse te maken volgens recept op de site.

ik heb de slagroom verwarmd vervolgens de toblerone gesmolten erin, af laten koelen en toen opgeklopt. maar het zag er meer uit als chocolade pasta, het was zo dik dat ik er met mijn garde niet eens doorheen kwam!

N-Joy Cakes