Onderwerp: Taart voor zwangere: waar op te letten? + vraag over tylose
Binnenkort gaan er twee collega's met zwangerschapsverlof. Nu is mij gevraagd voor hun 'afscheid' een leuk taartje te maken. Dat wil ik natuurlijk wel! ik bak alleen nog niet zo heel lang en ben helemaal panisch dat ik iets doe wat niet goed is, waardoor mensen ziek worden o.i.d.
Nu dus ook mijn vraag: is er iets waar ik echt op moet letten bij het maken van een taart voor een zwangere?
De biscuit maak ik zelf van bloem, suiker, eieren, maizena en een beetje bakpoeder. Verder kleur ik de marsepein zelf met kleurstoffen van americolor, de bovenkant van de taart wordt bedekt door roze en blauwe muisjes. Vulling maak ik waarschijnlijk van banketbakkersroom (uit de webshop) en een laagje jam.
Tweede vraag is over de JEM Petal Powder -Tylose- 55gr van de webshop, ik wil eerdaags een strik gaan maken, daar moet tylose voor gebruikt worden, ik heb er al e.a. over gelezen maar ik wil het toch heel zeker weten: kan ik de poeder uit het potje rechtstreeks door fondant/marsepein kneden? is het daarna dan ook nog eetbaar?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!!
Groetjes,
Anita