1

Onderwerp: mislukt wat nu? magic mold

ik heb net de magic mold gebruikt hij werd al helemaal bruin aan de boven kant dus ik haalde hem eruit bleek hij in het midden nog niet gaar genoeg waardoor ik nu dus met een groot gat in het midden zit. heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen

2

Re: mislukt wat nu? magic mold

Bedoel je de wondermold? Ik ken geen magic mold. Ik zet de wondermold altijd op het rooster iets lager in de oven, anders verbrandt de bovenkant. Iets lagere temp en dan iets langer bakken. Is de bovenkant bol geworden tijdens het bakken? Anders kun je de bolling misschien afsnijden en gebruiken om het gat te vullen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Glamour schreef:

Bedoel je de wondermold? Ik ken geen magic mold.

die is wat nieuwer en hoger, past een barbie met benen in :)

idd zoals glamour zegt mold op laagste plaat in oven zetten, evt als je denk dat hij gaat verbranden er aluminium folie op de bolling leggen in oven?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Glamour schreef:

Bedoel je de wondermold? Ik ken geen magic mold. Ik zet de wondermold altijd op het rooster iets lager in de oven, anders verbrandt de bovenkant. Iets lagere temp en dan iets langer bakken. Is de bovenkant bol geworden tijdens het bakken? Anders kun je de bolling misschien afsnijden en gebruiken om het gat te vullen.

helaas niet bol geworden.
is er geen vulling die ik kan gebruiken voor het gat?

5 Laatst bewerkt door Glamour (10-04-2010 20:01)

tja... je kunt hem vullen met botercreme, maar dat lijkt me niet zo lekker. Misschien met cake? (gewoon boerencake van de supermarkt), of biscuit bakken in een cupcake of blanda schaaltje en daarmee opvullen? Of een nieuwe bakken.

@tipseytaartje; oei ik loop weer achter zeker  :o

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

amanda1234 schreef:

ik heb net de magic mold gebruikt hij werd al helemaal bruin aan de boven kant dus ik haalde hem eruit bleek hij in het midden nog niet gaar genoeg waardoor ik nu dus met een groot gat in het midden zit. heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen

Sorry dat ik ineens over iets heel anders begin maar hoeveel gram biscuit heb je gebruikt voor de magic mold? Ik kan dit nergens terug vinden nl.
Ik ga dit weekend voor het eerst met mijn magic mold bakken, dus ik lees mee!

Groetjes Angelique

7

420 gr. biscuitmix, 6 eieren en 42 ml water zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=92345