1

Onderwerp: Hoe tiara van fondant maken

Bij de themataarten van april zie ik hele mooie tiara's voorbij komen. Sommige gemaakt van icing, anderen van fondant. Nu vraag ik mij af hoe een tiara van fondant gemaakt moet worden, ik zou dat heel graag eens proberen. kan iemand mij hier aan helpen, want ik kan het nergens vinden.

Alvast bedankt!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2 Laatst bewerkt door Karin09 (09-04-2010 12:27)

Re: Hoe tiara van fondant maken

Je staat verkeerd...........ik zal je rapporteren...........een how-to staat gewoon in de lijst van de how-to's........ *fondant tiara how to*

3 Laatst bewerkt door Karin09 (09-04-2010 12:27)

Op cakecental staat een how to van royal icing:

*tiara royal icing*

4

Oh sorry, ik zat al te twijfelen waar ik mijn bericht moest posten. In ieder geval bedankt, ik had die met royal icing wel gevonden, maar die met fondant niet, waarschijnlijk over heen gekeken  :grr:

5

Siepie schreef:

Oh sorry, ik zat al te twijfelen waar ik mijn bericht moest posten.

Even de sticky met de regels lezen, dan is het stukken minder lastig kiezen:

* Deze rubriek is bedoeld voor het posten van patronen, sjablonen en volledige howto's, NIET voor het vragen er naar!

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik heb het als volgt gedaan: mijn sugargun van binnen ingesmeerd met crisco en bakels fondant zacht gemaakt in de magnetron. Toen kon ik erg gemakkelijk sliertjes spuiten en deze op het patroontje leggen. Je moet er geen tylose door doen, anders krijg je de fondant echt niet uit je sugargun!
Ik heb de tiara twee dagen laten drogen op een beschuitbus en dit was het resultaat:
http://94.100.118.173/895650001-895700000/895676701-895676800/895676724_5_7X9t.jpeg

7

He Koekie heel erg bedankt voor je beschrijving. bedankt voor de tip om er geen tylose doorheen te doen, want dat zou ik natuurlijk wel weer doen, hahahaha. Ik ga hem binnenkort proberen en dan show ik hem natuurlijk even op het forum!

Bedankt allemaal!