1

Onderwerp: Hoe dik doen jullie je vullingen?

Begin langzaam maar zeker meer ervaring op te bouwen. Nu vraag ik me af hoe dik jullie de vullingen doen?
Ik gebruik vaak bbr en die vind ik heerlijk, dus die doe ik best dik. Wil nu eens gaan experimenteren met andere vullingen, ook kwark een keer.
Ben benieuwd hoe dik jullie de lagen maken.

2

Re: Hoe dik doen jullie je vullingen?

er is een topic waar ze de binnenkant van hun taarten laten zien.
mischien heb je er iets aan
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85085

ik doe me vulling eerst in een slagroomspuit
en begin dan vanaf het midden rondjes te maken een cirkel zeg maar
krijg je een mooie volle vulling en je krijg niet zo grote opening aan de zijkant met het afsmeren
en het gaat een stuk sneller

4

dianaatstyle schreef:

ik doe me vulling eerst in een slagroomspuit
en begin dan vanaf het midden rondjes te maken een cirkel zeg maar
krijg je een mooie volle vulling en je krijg niet zo grote opening aan de zijkant met het afsmeren
en het gaat een stuk sneller

hey dat ga ik ook een doen... thanks for te tip

Lekker feestelijk rond.....

5

Goedemorgen dames,

monique2510 : dank, goede tip. Ik ga meteen kijken en lezen!

dianaatstyle: ook goede tip! Lijkt me ook makkelijker gaan dan hoe ik het nu doe met smeren!! Thanks.

Wellicht komen er nog meer reacties. Ben benieuwd.

6

Leuk om te zien al die verschillende vullingen! Wel veel verschillen, viel me op. Zelf doe ik sinds kort 3 dunnere lagen ipv 2 dikke lagen. Eet ook lekkerder, vind ik  :9

7

3 vullingen, dat lijkt me dan weer lastiger qua combi. Doe je dan 3 smaken?

8

Ik moet zeggen dat ik mijn vulling meestal niet zo dik doe als de foto's in dat andere topic, anders vind ik hem helemaal zo machtig en zoet, maar het licht er ook aan welke vulling. Mandarijnenbavarois doe ik wat dikker dan bc...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

val64 schreef:

3 vullingen, dat lijkt me dan weer lastiger qua combi. Doe je dan 3 smaken?

Soms, ligt aan de vulling. Bv 2 lagen bc of zo en 1 laag vruchten (jam of vlaaivulling). Laatst had ik 1x vlaaivulling kersen, 1x bc met kersenpatidess en 1x slagroom. Komende week wil ik 1x aardbeien-bc, 1x vanille-bc en 1x aardbeienvlaaivulling. Omdat ik de vulling dun houd is 2x dun gesmeerde bc net zoveel als 1x dikke gesmeerde.
En idd, sommige vullingen waren 2x zo dik als het biscuit. Ik vind wel dat de verhoudingen een beetje gelijk moeten zijn.