1

Onderwerp: Een vraag die mij bezig houdt over icing met zuivel

Hallo dames, wellicht kunnen jullie mij helpen aan een antwoord?
Als je een (in mijn geval een cupcake) hebt gedecoreerd met een icing van bijv. roomkaas, of met botercreme, hoe lang kan je de cupcake dan bewaren? En hoe moet je dit bewaren, in de koelkast?  :s
Alvast bedankt!

2

Re: Een vraag die mij bezig houdt over icing met zuivel

roomkaas weet ik niet
botercreme bewaard wel lang maar dan best gewoon boter met bloemsuiker mengen geen eiwit ofzo smaakstofje kan je wel toevoegen
ik zet het in de koelkast.. en bewaar het niet langer dan vier dagen maar hebme laten vertellen dat creme au beure heeeeeeeeeeeeel lang goed blijft gekoeld...

3

Cupcakes worden droog in de koelkast.

Groetjes, Elly

4

Ik bedoel dus als de cupcake al gedecoreerd is met de roomkaas icing of botercreme... hoe bewaar ik het dan het beste? :think:

5

als je roomkaas gebruikt, moet het in de koelkast. als je botercreme gebruikt hoeft dat niet!
gewoon kijken wat je normaal ook in de koelkast bewaard. roomkaas hoort in de koelkast, nu dus ook.
boter hoeft niet perse in de koelkast.
daarom zou ik een toef botercreme erop doen, want de cupcakejes drogen uit in de koelkast.

6

Ik zet mijn CC met toef van botercreme op mn bar/afscheiding tussen keuken en woonkamer en zijn meestal binnen 4 dagen op hahaha
dus niet in de koelkast en we zijn er nog nooit ziek van geworden :)

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

7

Bedankt voor jullie berichtjes  :) , als ik dan een glazuur van roomkaas wil maken, dan zet ik dat wel apart in de koelkast en de cupcakes gewoon buiten de koelkast.