1

Onderwerp: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

Waar haal ik speentjes, flesjes, babyt'jes en/of geboortemuisjes??

Ik ga kijken of ze bij de bakker fondant of marsepein verkopen (bestellen via webshop kan nu niet want dat krijg ik nooit voor vrijdag a.s. binnen)

Nog een vraagje; kan ik een gewonde letterliniaal (die kids in hun etui hebben hihihi) gebruiken om letters uit te snijden???

TNX!!

2

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

Ik heb vorige week woensdagavond laat besteld bij de webshop en vrijdag had ik het in huis, dus misschien is het toch een optie?

3

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

Misschien woont er iemand bij jou in de buurt van dit forum waar je wat kan lenen of overnemen????

een gewone letterlineaal zitten de letters met tussenstukjes aan elkaar. je kunt het proberen, maar denk niet dat het lukt.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

4

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

ja waar woon je?????

en bij Jamin in het uiterste geval?

maar als je vanavond ff belt met Inge ??????

cateren is ook gebakjes maken :)

5

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

Waar woon je?? Misschien iets te regelen...??

Toen ik laatst een bestelling met spoed nodig had heb ik op maandagavond laat besteld, direct getelebankiert (niet eens gewacht op de bevestigingsmail) en extra een mailtje gestuurd. Woensdag had ik het in huis. Echt top!

Jamin verkoopt marsepein. En roze/blauwe spekjes.

De supermarkt verkoopt strooimuisjes.

Bij de meeste banketbakkers verkopen ze geboorteflikken, bakerkindjes en andere babydingetjes.

"Echte" muisjes kun je heel simpel boetseren.

Als je zo alles combineert kom je een heel eind. Het kapsel kun je alvast bakken en zelfs vullen. Hup in de vriezer.

Succes!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

bedankt voor jullie reactie lieve dames;

ik heb zojuist bij de bakker fondant gehaald (lichblauw en wit) heb bij de chocolaterie een chocoladebabytje gehaald (gewoon plat met een blauw pakje aan) en ik ga nu proberen wat letters uit te printen en proberen over te nemn. het zal een heel gekluns zijn en was bang dat als ik spullen zou bestellen het laat aan zou komen.

Wens me succes dames, ik ga voor het eerst aan de slag met fondant!

p.s. hoe boetseer je een muisje?????

7 Laatst bewerkt door Flien (14-06-2007 12:20)

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

Ik denk (nooit gedaan);

Een bolletje nemen, die aan een kant wat meer rollen zodat spits punt onstaat, twee kleien bolletjes nemen voor oren, die wat platdrukken in het midden :) en dan nog twee zwarte stipjes voor ogen en een dun sliertje voor de staart

Je kunt ook even hier kijken bij taartenparade, daar zie je ze vaak langs komen, goede voorbeelden :)

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

TNX kga meteen ff kijken hhihihih

9

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PF3BP66I.jpg
Muisjes heb ik gemaakt zoals Flien zegt, alleen heb ik de oogjes eerst ingeprikt met een cocktailprikker en daarna in het gaatje een stipje gezet met zwarte (eetbare!) stift. Hoewel je het ook best met een niet-eetbare stift kan doen lijkt me, 2 van die kleine stipjes op zo'n muisje... daar krijgt niemand wat van hoor...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Re: Help! Binnen 2 dagen decoratie nodig voor een geboortetaart!

:) Nou ik vindt hem echt prachtig!