1

Onderwerp: Hoe zorg ik ervoor dat mn petit fourtjes niet uitdrogen?

Ik moet morgen petit fourtjes maken waarbij alleen de bovenkant is bekleed met fondant en decoratie. Op zich de moeilijkheid niet, maar nu is het probleem dat ik ze al wel apart in cc vormpjes af wil leveren, maar bang ben dat ze enorm uitdrogen, aangezien ze niet meteen dezelfde dag nog opgaan. Daarbij moeten ze eerst de vriezer nog in. Kan dit allemaal wel? En hoe voorkom ik dat ze alsnog uitdrogen?

Alvast thanx voor het meedenken!!

Liefs van Tries!!

2

Re: Hoe zorg ik ervoor dat mn petit fourtjes niet uitdrogen?

Geen idee, maar ik lees wel mee  O-)

3

Ik heb net gelezen dat je ze ook kan bedekken met fondantglazuur. Pfff, ik heb al bijna 70 taarten, cc's en koekjes gebakken, maar dit is weer eens nieuw!! Ik zal morgen toch ook eerst nog een bezoek aan de taartwinkel hier in Den Bosch moeten brengen, misschien dat zij ook meer weten. Hou ik je op de hoogte Veerle!!

Liefs van Tries!!

4

Ik heb cc's bedekt met fondantglazuur; die van ballina van de hebshop. Die vind ik ontzettend lekker van smaak; maar kan me wel al voorstellen wat een plakboel je keuken wordt  :/
Die van patidess heb ik ook al gebruikt (gekocht bij de intratuin) en die is ook heel lekker: minder sterk van smaak en doorzichtiger. Die van Ballina wordt mooi wit; deze enkel als je hem er héél dik op legt en dat is niet lekker meer.
Ik vind het heel knap als je het aandurft om die petit fours met fondantglazuur te bedekken!! (Bakerella heeft dat ook eens gedaan; als je naar bakerella.com gaat en even zoekt, vind je het vast wel. Enkel zei zij toen dat ze het nooit meer wilde doen; dus denk goed na voor je eraan begint :lol: )
Bedankt dat je me op de hoogte houdt!!!!

als je de papiertjes aan 2 kanten omhoogzet tegen de zijkanten van je gebakjes, en met de "open" kanten dicht tegen elkaar aan dan droogt t niet snel uit hoor.

6

Kan je ze niet allemaal in papiertjes in een grote taartdoos doen en die in een plastic zak in de vries stoppen?