1

Onderwerp: help wat doe ik nou fout met bakken?

Ik weet het, heb er nu zoveel gebakken, maar ik kan het geloof ik niet meer.:S
Ik heb nu van die mooie hoge taartpannen, en in de grote maat was er niets aan de hand, maar nu met mijn kleinere maat dus wel.
Als je de taart stort, zit er lucht onder de rand zeg maar. dus i.p.v. een mooie scherpe rand/hoek, loopt het af. :(
Ik heb al geklopt op de aanrecht, ik heb zelfs met een spiutzak eerst de kant gevuld, Maar na 4 kapsels in het nog steeds niet goed. :( :(
Heeft iemand een goude tip?

2

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

Jeempie... geen idee...
Zo kom je toch nog af en toe voor verrassingen te staan h

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

3

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

Hm.. het heerst. Ik hoorde Inge er ook al over. Ik hoop dat ik komende week mijn 4 kapsels goed krijg :S Misschien slijten onze ovens?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

Zou het warme weer invloed kunnen hebben op het bakken? Dus behalve op het decoreren ook op het bakken? Ik had namelijk laatst ook kapsels die niet gaar waren terwijl ik ze maakte en bakte zoals altijd.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad (bak ook meestal in hoge bakblikken) wel weet ik dat mijn schoonmoeder altijd zei zorg ook dat de temperatuur buiten de oven gelijkmatig blijft. Dus geen deuren open en dicht doen zodat het in de keuken kan gaan tochten enz. want dat kan ook problemen met het bakken geven.
mijn fatless sponges (net zoiets als de nederlandse biscuit) lukten nooit en bij haar waren ze altijd perfect. Toen kreeg ik dat advies.

groetjes Francisca

6

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

:s Ik hoop ook dat dit niet zo blijft, moet voor dit weekeinde 7 taarten bakken, en ik wil ze wel strak als het even kan. :S
(ja, 7 erg h

7

Re: help wat doe ik nou fout met bakken?

7? Phoe? Was vorig weekend al stress omdat ik er 2 op 1 dag had. Komend weekend weer 2 maar gelukkig 1 voor zaterdag en 1 voor zondag. Ik had vorige week ook een kapsel wat mislukt was, overgemaakt en toen was het wel goed, bij mij lag het aan de mixer.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!