1

Onderwerp: Vraag royal icing rechtstreeks op taart?

Ik heb royal icing net op een taart gespoten, maar kan hij dan nog wel de koelkast in? Het is een chocoladebiscuit taart met een laagje aardbeienjam ertussen en ganache met daarover marsepein, kan dat anders buiten de koelkast blijven? Hopelijk heeft iemand voor t slapen gaan nog een ideetje :)

2

Re: Vraag royal icing rechtstreeks op taart?

Ik zou het wel in de koelkast bewaren (in een doos) en dan een half uurtje voor gebruik er uit halen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

ligt er eigenlijk een beetje aan wat je hebt gespoten van RI. Gezien RI en koelkast geen vriendjes zijn. RI in principe alleen in de koelkast als je het wilt bewaren.

maja als je taart qua vulling in de koelkast moet, dan helaas de RI ook maar met risico op dat het er niet mooier van wordt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik heb hem nu een uurtje of 2 buiten de koelkast bewaard en zet hem dan zo in de koelkast, heb alleen wat roosjes als randje gespoten en een paar steeltjes van bloementjes.
Ik ga het in een doos proberen, thanks voor de tip!

5

Ik zou hem niet in de koelkast zetten, tenzij je vers eiwit hebt gebruikt. en dan nog...
We hebben net zaterdag een cursus PME gehad met royal icing en de mensen die hem in de koelkast hadden gezet, daarbij is de taart bij allemaal gaan lekken.

Voor de vulling hoeft het niet.

Gelukkig heb ik een kelder.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

Nou, hij zag er vanmorgen nog pikobello uit en ik had gewoon de mix van funcakes gebruikt. Hij smaakte ook nog heerlijk :)