1 Laatst bewerkt door mita (12-06-2007 19:13)

Onderwerp: chocolade taart

ik ben chocolade taart aan het maken het is een bestelling voor morgen, nou heb ik het recept gebruik van de mix van de webshop, 330 gram mix, 40 gram cacao, 25 gram bakkerspoedersuiker extra, 5 eieren, 33 ml water.

en wil ik als vulling botercreme met cacao, en een laag bokkepootjes vulling, en wil ik hem overgieten met chocolade wat kan ik het beste gebruiken om te zorgen dat de vulling er niet uit loopt?

nou lever ik de taart morgen ochtend af en is het voor donderdag, kan het dan tot die tijd in de koelkast bewaard worden?

wie weet de verhouding van cacao in je mix als je een grotere taart of kleiner wil maken? en de extra poedersuiker?

groetjes solainge

2

Re: chocolade taart

Als ik een chcoladekapsel bak van 26 cm, dus met 5 eieren en 330 gram mix, dan gebruik ik 25 gram cacao en g

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: chocolade taart

Hoi Solainge, de hoeveelheid cacao heeft Carin al gezegd :-)

Als je taart gaat overgieten met ganache kun je het beste ook een dijkje maken hiervan en daarbinnen je vulling doen, anders gaat het met de chocolade mengen en wordt het best een zooitje ;) Ik heb dit trouwens ook uitgebreid gezet bij Recepten/Vullingen op mijn website www.tartacadabra.nl

Je taart klinkt verrukkelijk, en ik zou hem gewoon in de koelkast bewaren, kan prima met chocolade erover heen. Oja laatste tip: doe een klein beetje boter (15 gram ofzo) bij de ganache, die gaat dan geweldig mooi glimmen :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: chocolade taart

Carin schreef:

Als ik een chcoladekapsel bak van 26 cm, dus met 5 eieren en 330 gram mix, dan gebruik ik 25 gram cacao en g

5

Re: chocolade taart

Je kunt tremperen met wat je wilt, iets van likeur of anders gewoon sap (kersensap misscien wel lekker met chocola). De mijne was trouwens helemaal prima hoor, ik had iets extra water toegevoegd en heb het ook een keertje geprobeerd met een extra ei en dan ging ook prima.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Berichten [ 5 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » chocolade taart