1

Onderwerp: hulp gezocht

Hallo,

Ik heb pas vandaag deze prachtige site ontdekt. Ik woon in limburg en ben op zoek naar iemand die mijn zoon wil leren hoe je taarten bakt en decoreerd hij heeft PDD-Nos een vorm van autisme en vind het moeilijk een workshop met veel mensen bij te wonen maar vind bakken heel erg leuk.


Wie kan mij helpen?????????????????/


Marian

Re: hulp gezocht

Ik kan je niet helpen  ben zelf een beginner en woon veel te ver weg.

Maar vertel is over je zoon je had het over een vorm van autisme.

Leg dat is uit dan is het voor de andere nook duidlijker .

Als ik persoonlijk aan autisme denk ,denk ik aan een persoon  die zich geheel afsluit voor de buitenwereld en min of meer in een eigen wereld leeft maar mogelijk is dit een geheel verkeerd beeld .

Dus vertel er is wat meer over, misschien kan je dan iemand over de streep halen die mischien net zo als ik  een verkeerd beeld in het hoofd heeft.

Hoop dat je niet boos of gekwest  bent dat ik het zo direkt aan je vraag .

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

3 Laatst bewerkt door rianne1970 (12-06-2007 22:59)

Re: hulp gezocht

hee steenbakkertje

PDD-NOS is een aanverwante vorm van autisme!!
Dit uit zich in heel veel verschillende beelden!!
Vaak hebben deze kinderen een hoog IQ maar hebben ze moeite met contact maken op sociaal vlak,ze zijn dus niet echt autistich maar hebbben er een soort lichte vorm van!!!
Mijn zoon van 5 heeft het ook en die zit nu op een medisch kinderdagverblijf!!
Hij werkt nu met dagritme kaarten om een vaste structuur te krijgen zodat hij in zijn hoofd meer "rust"krijgt!alle prikkels van buiten af komen bij hem evenhard binnen waardoor hij vaak wat onrustig en snel afgeleid is!!

de zoon van Marian heeft misschien weer heel andere "verschijnselen"dat weet ik niet!!

Hopelijk weet je nu wat meer ..enne niet stom of kwetsend als iemand om uitleg vraagt hoor!!

Groetjes Rianne



ohh jaa Marian als het niet te ver weg is kun  je me altijd mailen hoor misschien dat ik het dan wel kan doen...of eventueel samen!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4 Laatst bewerkt door Kellyke (12-06-2007 19:28)

Re: hulp gezocht

Heb je al ontdekt wat het talent is van je zoon?  Ongelooflijk wat voor dingen die soms kunnen he.. wie weet is zijn talent wel taartenbakken en heb je geen workshop nodig ;) en kunnen wij binnekort bij hem les volgen..

Heb laatst trouwens mooie film gezien erover.. met josh hartnett.. hoe noemde die ook alweer. MOZART & THE WALE.. zij hebben wel asperger.  Ik volg psychologie dus heb er al wel wat over geleerd..
Ben jammer genoeg nog niet zo'n krak in het taartdecoreren om er workshops over te geven :)

5

Re: hulp gezocht

Ik wil wel met jouw zoon een taart maken en decoreren maar ik woon niet in de buurt. Ik weet natuurlijk niet hoe ver je ervoor rijden wilt, waarschijnlijk vind je best wel iemand dichterbij.

Ik neem aan dat je zoon een PGB heeft, als je geindiceerd bent voor vervoer kun je je reiskosten uit het PGB betalen (en verantwoorden). Anders kun je met de indicatie voor activerende begeleiding wellicht iets. Of die indicatie aanvragen als hij die nog niet heeft.
Maar goed je blijft zitten met de reistijd. Je maakt er dan wel een heel dagje uit van hahaha.
Ik woon in Oegstgeest, dat is naast Leiden. Boven Den Haag.

Als ik het mis heb met waar ik allemaal vanuit ga (PGB en indicaties enzo), neem me niet kwalijk. Ik bedoel het niet verkeerd allemaal, heb wel ervaring met PGB, voor mijn zoontje, maar dan vooral met de indicatie voor verpleging.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Re: hulp gezocht

Hoi, ik wil ook wel helpen, ik woon in Bavel (bij Breda) en mijn zoon heeft precies dezelfde indicatie. Het is misschien weer wat dichterbij dan Oegstgeest, maar blijft ver weg.

Groetjes,

Gosia

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!