1

Onderwerp: vulling cupcakes

Nou heb ik al een aantal keer cupcakes gevuld door er met de slagroomspuit op 5 plaatsen vulling in te spuiten, maar proef er eigenlijk niks van omdat de marsepein overheersd.
Ik rol de marsepein redelijk dun uit.
Heeft het eigenlijk wel zin om ze te vullen of kun je ze dan beter een smaakje geven met smaakstof?
Ben benieuwd naar jullie mening!

2

Re: vulling cupcakes

Ik maak altijd in het midden (na een tip van Marianne) een gaatje met een appelboor en spuit dan de vulling erin! Dat stukje wat je dan met de appelboor eruit heb gehaald dat halveer je en het bovenkantje stop je terug  :D  En ik vind de Swiss Meringue vanille het allerlekkerste erin  :)

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

3 Laatst bewerkt door Rena (02-04-2010 15:50)

Ik heb ze laatst gevuld met lemoncurd.

Ik gebruik het garneerspuitje van de Hema, prik de CC's 5 à 6 keer in.
Bovenop had ik een toef BC met nutella erdoorheen   :9
Je proefde de lemoncurd erg goed.

Volgens mij maakt het niet zo heel veel verschil of je nu in het midden een grote opening vult of een keer of 6 inspuit.

4

Wat voor soort spuitmond gebruik je?

Persoonlijk vind ik het wel lekkerder als de crème op verschillende plekken zit, dan dat er maar 1 heel stuk in zit.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Het kleinste spuitmondje, zo´n dun streepje zeg maar.
Had nu bv bonbonbloc geprobeerd op 5 plaatsen maar je proeft er echt niks van, terwijl het in de taart echt geweldig is :9

6

Haal je het tijdens het inspuiten tegelijk omhoog ? Alles wat er dan teveel uitkomt smeer ik dan gelijk uit en dan de marsepein erop.

Maar misschien is de smaak van die mousse niet sterk genoeg op zo'n klein 'gebakje', vandaar de marsepein dan ook snel zo overheersen ? :/

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)