Onderwerp: verschil tussen Gelatine, Glycerine en Glycerol
Weet iemand wat het verschil is tussen Gelatine, Glycerine en Glycerol?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » verschil tussen Gelatine, Glycerine en Glycerol
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Weet iemand wat het verschil is tussen Gelatine, Glycerine en Glycerol?
Glycerine oftewel glycerol 85% is de eenvoudigste drievoudige alcohol en wordt in de oleochemie gemaakt door hydrolyse van plantaardig of dierlijk vet of olie. Deze biologische vetten zijn drievoudige esters van glycerol met drie vetzuurketens. Ook ontstaat glycerol als bijproduct bij het maken van zeep en als bijproduct bij de productie van biodiesel. Er wordt ook glycerol van aardolie gemaakt.
Gelatine is een eiwitproduct dat wordt bereid door gedeeltelijke hydrolyse uit collageen. Collageen is een eiwit dat voorkomt in bindweefsels (o.a. huid, botten en kraakbeen) van zoogdieren.
glycerine en glycerol zijn vetten, gelatine wordt van eiwitten gemaakt.
wat wil je verder nog weten hierover?
vertaling van RedRose:
gelantine is om iets op te laten stijven. Wordt gebruikt in bavarois ed. Glycerine en glycerol worden gebruikt om dingen soepel te houden. Als je clycerine toevoegd aan je icing wordt deze soepeler en kun je bijvoorbeeld strings spuiten (van die hangende lijntjes, zonder dat ze van je spuitmond breken)
Helpt dit?
@ Cake-it:
euhm tsja misschien wat te ingewikkeld....
sorry
maar verschil is duidelijk toch
@ Redrose18:
Ja, het is zéker duidelijk; tenminste, áls je bezig bent met een werkstuk...................
euh tsja, ben nogal beta opgeleid... wil nog wel eens te moeilijk denken op het forum ben ik al vaker achter gekomen
ook eens met een berekening proberen uit te leggen hoe je de hoeveelheid mix kunt berekenen, wanneer dat niet in een tabel staat
was ook wat te ingewikkeld volgens mij
@Redrose18:
Je bent gewoon heel erg enthousiast
hehe ja, soms een beetje te
maar alleen maar goed toch
just trying to help
@Redr.18:
Whatever rocks your boat.............
kapen dit topic wel een beetje zo, he
Ja, erg, hè ; ik weet al niet eens meer wat de topic is.....
Good night
haha, nee idd, waar ging het ook alweer over??
ik moet maar eens op bedje, afgelopen nacht nauwelijks geslapen en morgen weer een lang dagje
doegies en welterusten!
Thanks! Maar hoe weet ik nu of clycerol gemaakt is van varkensvetten? Want dat staat er niet bij.
dat kan je niet met zekerheid weten. tegenwoordig is bijna alle glycerine is daarvan afkomstig. er bestaat wel plantaardige glycerine die kan je online kopen. als je het op google zoekt is er een webshop die dat verkoopt. ik weet veel van omdat ik dezelfde probleem heb . en gelatine ook trouwens ik heb zooooo veel gezocht maar uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb een vriendin ,die op vakantie naar egypte ging, om 500 gr gelatine poeder voor mij mee te nemen.
veel suc6
gr's
Hiba
wat staat er wel op je verpakking? E nummer? ingewikkelde stof namen? gooi hier maar neer, dan wil ik wel even kijken
maar je mag/wil geen varkens producten gebruiken? of geheel niet dierlijke producten?
en gelatine ook trouwens ik heb zooooo veel gezocht maar uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb een vriendin ,die op vakantie naar egypte ging, om 500 gr gelatine poeder voor mij mee te nemen.
Mag ik vragen wat ze voor je meegenomen heeft? Gelatine poeder is toch ook hier gewoon verkrijgbaar?
bibo6c schreef:en gelatine ook trouwens ik heb zooooo veel gezocht maar uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb een vriendin ,die op vakantie naar egypte ging, om 500 gr gelatine poeder voor mij mee te nemen.
Mag ik vragen wat ze voor je meegenomen heeft? Gelatine poeder is toch ook hier gewoon verkrijgbaar?
Ik neem aan dat deze gelatine toelaatbaar is voor diegene die geen varkensvlees mogen. Egypte is merendeels moslim, vandaar.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » verschil tussen Gelatine, Glycerine en Glycerol