1

Onderwerp: iemand recept waar banaan en chocola in zit

Weet iemand een lekker recept met banaan en chocola??

wil mijn buurvrouw even verwennen aangezien ze af en toe op onze hond past

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

Hallo Stefanie

ik heb pas een taartje gebakken met een laag bananenbavarois (met verse stukjes banaan erdoor) en een laagje met tobleronemousse,  erg geslaagd !
gr angelique

3

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

Ik heb al bananencake gemaakt met chocoladedruppels in, was ook heeeeeeeel erg lekker! En dan laagje ganache erover! Njammie!
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

4

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

De bananencake van nigella is heel lekker, ik heb daar gewoon stukjes gehakte chocolade doorgedaan, en ook nog wat cacaopoeder bij het recept, was superdesuper lekker. Ik heb het recept hier bij Ingezonden Recepten geplaats, staat bij Muffins en dan een van de laatste, de bananencakejes, maar die kun je ook als gewone cake bakken en dan de chocola toevoegen.
Voor een andere bananentaart heb ik nog een recept op m´n website staan: www.tartacadabra.nl Daar kun je natuurlijk ook gewoon gehakte pure chocolade stukjes aan toevoegen!
Sukses he!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

Ik kan het recept niet vinden van bananencakejes van nigella.

Groetjes, Moontje

6

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

moontje123 schreef:

Ik kan het recept niet vinden van bananencakejes van nigella.

Groetjes, Moontje

Als je naar mijn site gaat www.tartacadabra.nl en dan naar Recepten, staat erin de linkerbalk Cupcakes en Muffins, daar op klikken en dan krijg je een lijstje met recepten waaronder de bananencakejes, die maak ik zelf heel vaak (staat erbij in het stukje ;) ). Ze zijn heel lekker luchtig en smeuig overigens, en zowel kids als volwassenen vinden ze errug lekker!
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7 Laatst bewerkt door Emy (24-06-2008 09:46)

Re: iemand recept waar banaan en chocola in zit

ik heb dit recept niet zo lang geleden bedacht: Je kan btw eventueel iets minder suiker gebruiken als ze niet een al te zoete kauw is ;)
Benodigheden:
300 gr witte suiker
245 gr bloem
75 gr cacao
1,5 theelepel bakpoeder
1,5 theelepel bicarbonaat (baking soda)
3-5 gr  zout
2 geprakte hele rijpe bananen
2 eieren
240 ml water
120 ml melk
120 ml maisolie
vanille extract of aroma

Werkwijze:
1. Oven voorverwarmen op 160 graden en een bakvorm van 23 cm invetten en de bodem beplakken met bakpapier.
2.bloem, cacao, bakpoeder,bicarbonaat bij elkaar.
3. in een ander kom de eieren,melk, water, olie, geprakte bananen, vanille extract/aroma en suiker bij elkaar kloppen.
4. Zeef de bloemmengsel in de opgeklopte eimengsel en klop deze bij elkaar.
5.de verkregen mengsel in de bakvorm en bakken op 160 graden (ik bak mijn taarten altijd op een lage temperatuur).

De taart is klaar als je een sate stokje in de cake prikt en als deze droog eruit komt. Maak nooit de ovendeur open bij eerste half uur bakken.

Als de taart klaar is allereerst laten afkoelen in de bakvorm. Vervolgens kan je het voor de afwerking bedekken met chocolade ganache (1,5 dl slagroom verwarmen, van het vuur halen en vervolgens bij 225 gr bitter chocolade voegen. Door roeren totdat chocolade gesmolten is. De chocolade bananen cake op een taartrooster plaatsen en de ganache over de cake gieten. Met een spatel het glaadstrijken)