1

Onderwerp: Marsepein 1:3 droger/korreliger?

Ik gebruik de laatste tijd de marsepein uit de webshop de 1:3..ik heb alleen het idee dat deze droger is dan de 1:4 en sneller scheurt, ben benieuwd of andere dit ook ervaren?
Groetjes

2

Re: Marsepein 1:3 droger/korreliger?

Dat-ie droger is, dat vind ik ook, vind ik wel prettig. Maar korreliger en sneller scheuren heb ik nog niet gemerkt? Hoe bewaar je het?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik wikkel het in huishoudfolie en dan nog een pedaalemmerzak erom en in een grote emmer met deksel? ik had gister ook een nieuw pak wat heel korrelig was..Ik lees dat de meeste toch voorkeur hebben voor de 1:3 dus misschien ligt het aan mij  :D

4

Met  voorkeur voor de 1:3 die je hier veel leest wordt zl 1:3 bedoeld. FC 1:3 is nog niet zo lang op de markt, dus daar zijn nog niet veel ervaringen mee :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik funcake 1:3 ik vind het juist heerlijk werken

een dag zonder taart is een dag niet geleefd

6 Laatst bewerkt door Michelle73 (04-04-2010 01:12)

Marianne schreef:

Met  voorkeur voor de 1:3 die je hier veel leest wordt zl 1:3 bedoeld. FC 1:3 is nog niet zo lang op de markt, dus daar zijn nog niet veel ervaringen mee :)

Ik las ergens hier op het forum dat de Funcakes 1:3 gewoon de 1:3 van Zeelandia is, maar ik gebruikte zelf eerst de Funcakes en nu heb ik Zeelandia en volgens mij is hij niet hetzelfde!
Ik vind de Zeelandia fijner om te kneden en heel lekker van smaak.

Groetjes,
Michelle

7

Ik had het dit weekend ook!
De marsepein scheurde aan alle kanten en was echt niet bewerkbaar  :nooo Ik heb de lap met mat en al over de taart moeten leggen, maar zodra je de onderknat vast pakte om de plooien er uit te krijgen, begon het rond de hele taart te scheuren. Het gekke is dat het echt maar 1 pakje was, ik heb nog 2 pakjes liggen en die zijn wel gewoon goed.

Ik ben alleen zo stom geweest om de verpakking meteen weg te gooien, want misschien is het wel gewoon een productiefoutje o.i.d. geweest.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...