1

Onderwerp: Slagroommousse met aardbeien

Hallo allemaal, ik ga een taartje maken en ik was aan het denken om 2 laagjes te doen, eerste laagje met de slagroommousse met aarbeien erdoorheen. (natuurlijk dijkje van botercreme
en verder 2e laagje was ik aanhet denken om verse aardbeien te doen MAAR lekt het vocht dan niet door de biscuitlaag?
OF moet ik eerst iets erover heen doen en dan verse aardbeien of is dat too much??

alle tips zijn welkom :)
oja nog vraagje als ik een laagje tobleronevulling doe en 2e laagje lijkt me kersenjam lekker, zeven jullie dat dan eerst of gewoon lekker dik laagje kersenjam erover smeren??

2

Re: Slagroommousse met aardbeien

Ik heb toevallig de eerste taart met aardbeien gemaakt: aardbeienmousse (slagroom, aardbeien gepureerd en gelei) en slagroom met aardbeien (aardbeien uit de vries van AH, bevroren in de slagroom gestoken). Gehele taart weer in de vriezer en op de juiste manier laten ontdooien. Kreeg erg veel complimenten over de smaak en was absoluut weer een vulling voor de volgende keren.....

3

Ik maak morgen een taart met slagroom en verse aardbeien als enige vulling. Ben benieuwd :)
Raden jullie dan dijkjes aan? Dat heb ik nl. nog niet gedaan  :lol:

4

bedankt voor jullie reacties! maar wat is op de juiste manier ontdooien??

lijkt me wel op dijkjes te maken, omdat je toch een laagje ertussen doet, dijkje zorgt er voor dat je mousse niet uitloopt!

5

Ik heb er inderdaad een dijkje rondom (mer. botercreme) gespoten. Taart in een dichte zak in de vriezer (pedaalemmerzak). Dag vantevoren eruit gehaald en in de koelkast laten ontdooiien (nog steeds in de dichte zak). De volgende ochtend de taart uit de koelkast gehaald en in de dichte zak even op temperatuur laten komen (ca 1-2 uur), daarna gestapeld, afgewerkt etc.