1

Onderwerp: Wie heeft de wondemold?

Naar aanleiding van mijn zwaar mislukte barbie (kreeg hem dus echt niet glad) vraag ik me af of de wondermold niet iets voor mij zou zijn?
Iemand die hem heeft toevallig en hoe bevalt ie?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Wie heeft de wondemold?

dag petra,

ik heb hem en heb hem al voor 3 barbie taarten gebruikt, vindt hem geweldig is naar mijn idee de beste en makkelijkste manier om een mooie barbie taart te maken en het is ook heel makkelijk.

groetjes solainge

3

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb geen wondermold, maar gebruik "ouderwets" een tulband en een minitulband, al dan niet vergezeld door een plak kapsel/cake indien nodig, en dat gaat altijd heel goed. De botercreme lekker dik smeren dan krijg je hem helemaal glad.
Deze heb ik op die manier gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XYHB7SJH

Ik denk dat de wondermold ook heel goed zal werken hoor.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Re: Wie heeft de wondemold?

IK heb de wondermold en bak dus ooit een Barbie zonder
voor poppen met benen vul ik de taart gewoon lekker veel  of zet er een taart onder zodat ze meteen lekker stevig staat(voor het vervoer).
een echte aanrader!

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb de wondermold ook en vind hem erg prettig. Ik heb geen idee waar je woont, maar in Rotterdam is er een molen, 3-kleur grutterij, waar ze veel bakbenodigdheden verkopen en dus ook veel bakvormen verhuren. Ook de wondermold! Wellicht zijn er meer van dit soort molens?

Never give up on things that make you smile......

6

Re: Wie heeft de wondemold?

Ja, ik heb hem nu ook, vind het een superding maar heb ook een taart gemaakt met tulbandvorm en klein tulbandje erboven op, je moet het inderdaad dan dik insmeren met botercreme op het strak te krijgen. Met de wondermold is het gewoon makkelijker, het ligt er gewoon aan of je veel barbietaarten wilt gaan maken of dat verwacht... of gewoon lekker voor je verjaardag vragen ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

Re: Wie heeft de wondemold?

Maar kan je met zo'n wondermold ook barbies met benen gebruiken? Ik dacht dat die altijd alleen met zo'n prikpopje ging. Het is toch geen holle vorm?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

8

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb ook een wondermold en het bevalt me prima. Bij mijn sneeuwitjetaart heb ik gewoon de barbie erin gestopt, maar de benen waren te lang. Ik heb dan in het midden van de ondertaart een gat gemaakt voor de benen. Zo heb ik het dan opgelost.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik maak met de appelboor eerst een passend gat en dan laat ik de barbie erin zakken .
bij mij steekt ze ook vaak met haar voeten in de ondertaart maar dit zit lekker stevig.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Re: Wie heeft de wondemold?

En uit die mold haal je 16 tot 20 stukken? Of is dat weer met de ondertaart erbij? Hoe doen jullie dat dan als ze geen ondertaart er bij willen?
Die sneeuwwitje is overigens erg mooi Lies.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

11

Re: Wie heeft de wondemold?

Ja, dat is natuurlijk hoe groot je snijdt.... De laatste barbie (zonder ondertaart) die ik maakte werd in 25 stukjes gesneden, maar de porties waren niet al te groot (zeg maar klein; tractatie op de creche). Ik vind de wondermold super maar niet goedkoop. maar hij geeft beslist het mooiste resultaat!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb hem inmiddels via ebay gekocht. zal nog wel even duren voor ik hem heb dus. Ik ben heel benieuwd, ik hoop dat het me met de wondermold iets beter af gaat.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb hem ook gekocht, via de webshop. Dus ik kan er snel van genieten. Ik zag wel dat er 2 soorten dollpans te koop zijn en die van Wilton is net iets kleiner. Maar de andere kan ik nergens vinden, behalve bij Planet en daar zijn ze uitverkocht. Dus nu even uitvogelen hoe ik de cake kan ophogen. En hopelijk kan ik dan ook stressloze barbietaarten maken...

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

14

Re: Wie heeft de wondemold?

Als je een wondermold bakt en daarbij een ronde taart van ca. 24 of 26 cm, kun je die gewoon

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Wie heeft de wondemold?

Dank je wel voor de uitleg Inge. Ik had zelf ook al het idee om dat te gaan doen. Het zelfde deed ik met mijn eerste barbie ook. Nou ik ben benieuwd, kom maar op met die wondermold. De barbies van de kinderen zullen niet meer veilig zijn ;-)

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

16

Re: Wie heeft de wondemold?

Sas, ik heb een echte Barbie in de taart gestopt, en dan steken de voetjes er wel uit.  Als je de Barbie intact wilt laten (dus g

17

Re: Wie heeft de wondemold?

Ik heb de wondermold en het poppetje krijg je erbij (die vraag ik altijd gewoon terug, en dan koop je een barbie van 2 euro die ze mogen hebben)

Heb pas 1x een barbie gemaakt maar werkte goed.